kereskedoknek

Kereskedőknek

A SimplePay online fizetéshez kapcsolódó szolgáltatás a banki internetes kártya elfogadási szolgáltatásra épülve
saját jogon, rugalmasabb konstrukcióval, testre szabható megoldást kínál. A szolgáltatásnak
köszönhetően az e-kereskedők a gördülékeny és egyszerű csatlakozás mellett olyan kényelmi
funkciókat is használhatnak, amelyek kedvezően befolyásolhatják a vásárló-, és ezáltal a
tranzakciószámot.

A FIZETÉS FOLYAMATA

ker-01

FIZETÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁSOK

Szolgáltatásunknak köszönhetően az Ön vásárlói a világ bármely pontjáról fizethetnek a webshopjában, függetlenül attól, hogy mely pénzintézet bocsátotta ki a bankkártyát!

kartyatipusok

*ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát,

amennyiben engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni.
HUF – a kártyaelfogadás HUF-alapú, a vásárló kártyáján HUF-ban törétnik az összeg zárolása- a elszámolást is HUF alapon indítjuk a Kereskedő felé. HUF elfogadás és HUF elszámolás esetén a forgalmi időszakban interneten keresztül történt bankkártyás tranzakciók jutalékkal csökkentett ellenértékét a fizetési napon díjmentesen indítjuk a Kereskedő által megadott bankszámlára.

EUR – a kártyaelfogadás EUR-alapú, a vásárló kártyáján EUR-ban törétnik az összeg zárolása- a elszámolást is EUR alapon indítjuk a Kereskedő felé, abban az esetben is,ha csak HUF számlával rendelkezik a kereskedő.

USD – a kártyaelfogadás USD-alapú, a vásárló kártyáján USD-ban törétnik az összeg zárolása- a elszámolást is USD alapon indítjuk a Kereskedő felé, abban az esetben is, ha csak HUF számlával rendelkezik a kereskedő.

Azon kereskedők, akik számára az OTP Mobil az Elszámolási napon devizában (tehát nem HUF-ban), vagy külföldi pénzintézetnél vezetett bankszámlára teljesít kifizetést, az átutalásra kerülő összeget a kereskedő számlavezető bankja által mindenkor alkalmazott költség (utalási díj) levonását követően kapják meg.

o Ismétlődő fizetés (One-Click és Recurring)

ker-02 Az ismétlődő bankkártyás fizetés (továbbiakban: „Ismétlődő fizetés”) egy, a SimplePay által biztosított bankkártya elfogadáshoz tartozó funkció, mely azt jelenti, hogy a Vevő (Kártyabirtokos) által a regisztrációs tranzakció alkalmával megadott bankkártyaadatokkal a jövőben újabb fizetéseket lehet kezdeményezni a bankkártyaadatok újbóli megadása nélkül. Az ismétlődő fizetés történhet a Vevő aktív közreműködésre nélkül (ebben az esetben a regisztrációs tranzakció során a Vevő hozzájárul az ismétlődő fizetésekhez), vagy történhet a Vevő eseti jóváhagyásával.
Az Ismétlődő fizetés alapja, hogy a Vevő a szóban forgó kereskedői elfogadóhelyen (webshop-felületen vagy a SimplePay fizető felületén) nyilatkozik, hogy Ismétlődő fizetést kíván igénybe venni. Fontos tudni, hogy a bankkártyaadatokat nem a SimplePay, hanem kártyatársasági szabályoknak megfelelően az authorizációt végző hitelintézet tárolja le.
Figyelem(!): a bankkártyaadatok letárolása a kártyatársasági szabályoknak megfelelően történik. A bankkártyaadatok a regisztrációs tranzakció során letárolásra kerülnek az authorizációt végző hitelintézet rendszerében. A bankkártyaadatokhoz sem a Kereskedő, sem a SimplePay nem fér hozzá.

Az Ismétlődő fizetésnek két típusa létezik:
1. Egyszeri hozzájárulásos (Recurring): ennél a módozatnál a Vevő a regisztrációs tranzakció alkalmával hozzájárul, hogy a kereskedő a jövőben esedékessé váló összegekre ismétlődő fizetést kezdeményezzen, és elfogadja, hogy ezzel előre meghatározott időközönként, előre meghatározott összegekkel beterhelésre kerül majd a bankkártyájához tartozó bankszámlaszám.
ker-04
2. Eseti hozzájárulásos (One-Click): a Vevő valamennyi jövőbeni fizetésnél jóvá kell, hogy hagyja az az ismétlődő tranzakciót. Ebben az esetben a Vevő számára az ismétlődő fizetés egy tulajdonképpeni kényelmi funkció, melynek segítségével nem kell a jövőben minden fizetés során újból megadnia a bankkártyaadatait.
ker-03

A sikeres fizetés tényéről a Vevő a hagyományos bankkártyás fizetéssel megegyező csatornákon keresztül értesítést kap.
Tekintettel arra, hogy az „Egyszeri hozzájárulásos” ismétlődő fizetés során a Vevőnek nem kell hozzájárulnia az eseti tranzakciókhoz, a SimplePay a Kereskedő által tévesen vagy jogtalanul kezdeményezett fizetési tranzakciókért semmilyen felelősséget nem vállal, és a tévesen vagy jogtalanul indított tranzakciók kapcsán a Kereskedő a Vevők irányába köteles helytállni.

o Banki átutalások automatikus kezelése (wire transfer)

ker-07 Banki Átutalás fizetési megoldásunk keretében a SimplePay vállalja a banki átutalással történő fizetések teljes körű kezelését fizetéstől elszámolásig. Ezen fizetési mód választása esetén a vásárló közvetlenül a SimplePay számára utalja el a vásárlás ellenértékét. A SimplePay munkatársai gondoskodnak arról, hogy a kereskedőnek a megfelelő összeg kerüljön utalásra, kezeli a hiányos vagy téves tranzakciókat.
A szolgáltatás működése:
– Az ügyfél kiválasztja a banki átutalás fizetési lehetőséget a kereskedő web áruházában;
– A kereskedő rendszere átadja a tranzakció adatait a SimplePay rendszerének;
– Az ügyfél kiegyenlíti tartozását banki átutalás segítségével, erre a kereskedő által előre meghatározott számú napig van lehetősége;
– A fizetett összeg megérkezik a SimplePay bankszámlájára, erről naponta értesítjük a kereskedőt;
– Az elszámolás és kifizetés a szerződésben rögzített feltételek alapján történik;
A szolgáltatás előnyei a kereskedő számára:
– Az átutalással fizetett tranzakciók megjelennek a SimplePay által biztosított analitika fájlokban, együtt a más fizetési csatornákon befolyt összegekkel;
– Nem szükséges külön időt, energiát vagy munkaerőt fenntartani az utalások felügyeletére, a visszautalásokat is a SimplePay kezeli
– SimplePay-től kapott értesítés alapján történhet a megrendelés teljesítése, biztosítva, hogy a termék vagy szolgáltatás ellenértéke biztosan meg fog érkezni;
A szolgáltatás keretein belül a SimplePay vállalja:
– Hibás vagy hiányos fizetés (kevesebb/több utalt összeg, hiányos vagy nem megfelelő közlemény, stb.) esetén a SimplePay munkatársai veszik fel a kapcsolatot az ügyféllel a körülmények tisztázása érdekében, így könnyítve a kereskedő munkáját;
– A beérkezett összegek elszámolása a szerződésben rögzített feltételeknek megfelelően;
– Teljes, részösszegű, tömeges refund

o Két lépcsős fizetés

ker-05 Két lépcsős fizetés: a fizetés után a megadott összeg be lesz foglalva a vásárló kártyáján, azonban a terhelés ekkor még nem történik meg. Ez után 21 napja van a kereskedőnek, hogy elindítsa a kártyaterhelést, vagy felszabadítsa a befoglalt összeget. Kétlépcsős fizetési mód esetén a kereskedő minden tranzakciót saját jóváhagyással zár le. Két lépcsős fizetés során nem történik meg a teljes fizetés, hanem csak a megadott összeg befoglalása. Ez annyit jelent, hogy az adott összeg zárolva van a vásárló számláján, de nincs beterhelve. A Kereskedő indítja el a terhelést és a fizetés befejezését.

o Egyedi linkes fizetés

ker-06 A kereskedői Back Office felületen egyedi befizetési linkeket tud generálni, amely akár előleg befizetésére, akár egyedi, a weboldalon nem összeállítható csomag befizetésére alkalmas. Ezt linket a vásárlónak e-mailben ki lehet küldeni és ő a linkre kattintva meg tudja hívni a fizető oldalt és be tudja fizetni az egyedi összeget.

FIZETÉSI FELÜLET
  • Többnyelvű Magyar, angol, német, olasz, horvát, cseh, lengyel, román, szlovák, spanyol
  • Reszponziv (mobilra is optimalizált) A fizetési felület reszponzív, tehát okostelefon és tablet nézetre is optimalizált, így a fogyasztó bárhol-bármikor kényelmesen elvégezheti a fizetési folyamatot.
  • White label lehetőség A SimplePay online fizetési felület arculata – igény esetén – teljes mértékben a szolgáltató által használt design-hoz alakítható, így növelve a fizetési folyamatot bonyolító fogyasztók komfort érzetét.
ADMINFELÜLET JELLEMZŐI
  • Tranzakciók valós idejű követése
  • Visszatérítések indítása egy gombnyomással
  • Jelentések, riportok
  • Egyedi fizetési linkek generálása
PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁSI INFÓK

Az OTP Mobil Kft. SimplePay online bankkártyás fizetési megoldása bank független, azaz a kereskedőnek nem kell leszerződnie az OTP Bankkal. Pézügyi riportokról,elszámolási időszakokról, számlázásról.

  • T+2 elszámolás Elszámolási periódus: napi Riport kiküldésének napja: tranzakció lezárásnak napja + 2 munkanap Utalás indításának napja: tranzakció lezárásnak napja + 2 munkanap (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)
  • T+3 elszámolás Elszámolási periódus: napi Riport kiküldésének napja: tranzakció lezárásnak napja + 3 munkanap Utalás indításának napja: tranzakció lezárásnak napja + 3 munkanap (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)
  • Heti elszámolás Elszámolási periódus: heti (hétfőtől vasárnapig) Riport kiküldésének napja: elszámolási periódust követő szerda Utalás indításának napja: elszámolási periódust követő szerda (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)
  • Havi elszámolás Elszámolási periódus: havi (adott hónap első napjától az utolsó napjáig) Riport kiküldésének napja: lezárult hónapot követő 1. munkanap Utalás indításának napja: lezárult hónapot követő 1. munkanap (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)
  • Számlázás Minden kereskedő esetében havi rendszerességgel számlázunk a lezárult hónapot követően hónap 15-ig.

    Az OTP Mobil Kft. kizárólag elektronikus számlát bocsát ki a kereskedő részére.

  • Forgalmi kimutatások/riportok Minden esetben ugyanaznap mennek ki, mint amikor az utalás is legenerálódik nekünk és kiutaljuk a kereskedőnek. (tehát heti 1-eseknek már nem hétfőn, hanem szerdán megy ki a riport). A riportok és az utalási csomagok reggel 6-kor generálódnak, ekkor küldi ki a rendszer a riportokat, az utalásokat pedig nap közben manuálisan indítjuk el a kereskedők felé. Az utalás megérkezése a kereskedőhöz átcsúszhat csütörtökre.

Amennyiben az elszámolási nap nem munkanapra esik, akkor a SimplePay a következő munkanapon indítja el az utalást a Kereskedő részére. A Csatlakozási díj megfizetése jelen a Szerződés hatályba lépésének feltétele. A SimplePay számláján jóváírásra került Csatlakozási díj összegéről a SimplePay e-számlát állít ki a Kereskedőnek. A Csatlakozási díjat a Kereskedőnek arról a pénzforgalmi számláról kell elutalnia, amire a forgalmak után járó kifizetéseket kéri.

Havidíj: A SimplePay szolgáltatás nyújtotta funkciókért, a rendszer és a Kereskedői Back Office felület használatának biztosításáért havi rendszerességgel díjat szed, melyről számlát állít ki. A forgalmi időszakban történt tranzakciók SimplePay Jutalékkal csökkentett összege az Elszámolási napon a Kereskedő által meghatározott számlára kerül átutalásra.

EUR elfogadás esetén: Kereskedő oldali euro számla hiányában a SimplePay a forgalmi időszakban történt tranzakciók Simple Jutalékkal csökkentett, EUR összeget a Kereskedő által megadott forint számlára EUR-ban utalja át.

A SimplePay fizetéshez kapcsolódó szolgáltatásokra megállapított jutalék vagy ár az adott fizetési mód, illetve szolgáltatás kiélesítésétől számítva esedékes, azaz abban az esetben, ha a kapcsolódó Tranzakciók a SimplePay rendszerén keresztül zajlanak.

CSATLAKOZÁS ÜZLETI ÉS JOGI FOLYAMATA
  1. Indikatív ajánlat küldése A beérkezett kapcsolat-felvételi adatokat értékesítő kollégákhoz delegáljuk, az Önhöz dedikált kolléga lesz segítségére a szerződéskötési folyamat során. Az indikatív ajánlat tartalmazni fogja az értékesítő kolléga elérhetőségeit.
  2. Szerződéskötéshez szükséges dokumentumok Amennyiben ajánlatunkat elfogadja, egy regisztrációs adatlapon bekérjük a szerződéskötéshez szükséges adatokat, többek közt a bankszámlaszámot, amire a kifizetés történik; kapcsolattartási adatokat; e-mailcímeket a pénzügyi riportokhoz, automatikus visszaigazoló e-mailekhez.A szolgáltatásunk igénybevételéhez nem kérünk be semmilyen banki szerződést és nincs meghatározva, mely banknál vezessen folyószámlát. Így ha bármikor kedvezőbb számlacsomag ajánlatot kap, és számlavezető bankot szeretne váltani, nem kell felfüggesztenie a fizetési megoldást, csak jelzi nekünk és mi az új bankszámlájára utaljuk el a tranzakciós összegeketAz adatlap mellett szükségünk van még a cég aláírási címpéldányának másolatára is, amit szkennelve kérünk megküldeni a szerződéskötéshez. ( Egyéni vállalkozás esetén a személyi igazolvány másolatára van szükségünk)Cégünk belső kockázatkezelési szabályzata alapján a szerződéskötés előtt a kereskedőt bevizsgálja ügyfélszolgálatunk. Ha visszaérkeznek a szerződéskötéshez szükséges információk, egy gyors bevizsgálás indul, melynek időtartama körülbelül 2-3 munkanap. Amennyiben kockázatkezelésünk engedélyezi a szerződéskötést e-mailben küldjük a szerződést.
  3. Szerződés küldése A szerződést minden esetben, e-mailben pdf formátumban küldjük. A szerződést aláírva, minden oldalt szignózva, két példányban szükséges visszajuttatni részünkre. (OTP Mobil Kft. 1093 Budapest, Közraktár utca 30-32. VII. emelet)Ebből egy példányt visszapostázunk, ami az OTP Mobil Kft. részéről is alá lesz írva.
  4. Technikai kivitelezés A szerződés visszaérkezését és a csatlakozási díj befizetését követően biztosítjuk a technikai dokumentációt az implementáláshoz, megadjuk IT supportunk elérhetőségét és tesztfiókot hozunk létre a SANDBOX tesztrendszerünkben.Amennyiben valamilyen bérelt webáruház rendszerben működik az oldaluk, akkor nem szükséges fejleszteni, tesztelni.
  5. Az élesítés folyamata – fejlesztés esetén A rendszerek összekötése során munkatársaink csak támogatási és tesztelési feladatokat látnak el, nincs arra lehetőség, hogy a teljes integrációt ők végezzék el. A SimplePay részéről minden élesítés előtt álló webáruház tesztelésen esik át. A tesztek a fizetési tranzakcióval, SimplePay logók megjelenítésével, és a tájékoztatók elérhetőségével kapcsolatosak. Ha elkészült a fejlesztés, akkor az itsupport@otpmobil.com címen lehet kérni az oldal SimplePay általi tesztelését. A tesztelés a bejelentés után 1-3 munkanapon belül megtörténik. A tesztek eredményéről kollégáink minden esetben visszajeleznekHa a SimplePay technikai tesztek is sikeresek, akkor az oldalon a fizetés élesíthető. Ebben az esetben a sikeres tesztek után következő 1-5 munkanap alatt történik meg az éles fiók aktiválása.Az élesítés feltétele az aláírt szerződés.A fentiekből adódóan akkor lehet biztos a bankkártyás fizetés Ön által tervezett indulási határidejének a tarthatóságában, ha 5-8 munkanappal korábban jelzi felénk a fejlesztés elkészültét. Ha a SimplePay tesztek is sikeresek, és az oldalon a fizetési megoldás élesíthető. Az éles tranzakciók lehetőségéről az éles kereskedői fiók aktiválásakor értesítést küldünk, a SimplePay Back Office felület belépési adataival együtt.
  6. Az éles rendszer működése A kereskedő Back Office fiók aktiválásakor értesítő levelet küldünk, melyben szerepel a felület elérési útvonala valamint a belépési e-mailcím és jelszó.Ezen az online admin felületen minden kereskedő partner valós időben nyomon tudja követni a beérkező tranzakcióit.Szükség esetén erről a felületről bármikor vissza tudja fordítani az összegeket teljes, vagy akár rész összegben is.Részletes analitika és riport tölthető le a felületről, melyet minden utalás előtt e-mailben is elküldünk partnereiknek csv formátumban a következő utalásról.A riport részletesen tartalmazza a tranzakciókat, befizető neve, tranzakció dátuma, referencia szám, tranzakciós jutalék, utalandó összeg, stb. Így könnyen összefésülhető az utalásokkal vagy akár feltölthető könyvelő programba is.Már meglévő kereskedőink részére biztosítunk a hét minden napján 0-24 órás ügyfélszolgálatot, az ügyfélszolgálat elérhetőségét a szerződésben tüntetjük fel.

CSATLAKOZNA?
VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!