simplepay

Bérelj vagy fejlessz! Hogyan nyiss saját webshopot?

Categories
Tudástár

Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.

Ha kellő inspirációt gyűjtöttünk, tisztában vagyunk azzal, hogy mit szeretnénk árulni a weboldalunkon, mi az, ami megkülönböztet minket a versenytársaktól, akkor nincs más hátra, mint hogy megtegyük az első lépést, és kiválasszuk a webshopunk motorját.

 

Ez a lépés, kicsit bonyolultabb, mint elsőre gondolnánk. Hogy felelős döntést hozzunk, először is mindenképp érdemes elkészíteni az üzleti tervünket, amiből világosan kiderül, hogy mik a céljaink a vállalkozással. Miért fontos ez? Mert befolyásolja a döntést például az is, hogy 3 vagy 5 év múlva hogyan látjuk az online piacterünket, hány terméket szeretnénk rajta idővel értékesíteni és milyen látogatottságra számítunk. Alapvetően két irányba indulhatunk: az egyik lehetőség az, hogy saját webshopot fejlesztünk, megbízzunk egy fejlesztőt, hogy készítse el a webshopunkat, a másik, hogy választunk egyet a piacon kapható, bérelhető webshopok közül.

 

Saját webshop fejlesztése

 

Ez a megoldás jelentős költségekkel jár, ugyanis egy teljesen új forráskódot kell programoznia egy kifejezetten webshopokra specializálódott programozónak. Nem beszélve a designer költségeiről. Persze megvan az az előnye, hogy olyan lesz, amilyennek mi szeretnénk. De, hogy valóban ilyen legyen, el kell készítsük a vállalkozásunk üzleti specifikációját, ebben szerepelnie kell pontról pontra minden egyes funkciónak, amit szeretnénk beépíteni a weboldalba. Emellett lényeges tisztázni olyan általános üzleti információkat is, mint hogy hány látogatóra, hány vásárlásra számítunk naponta és mekkora lesz az átlagos kosárérték. De fontos a fizetési és szállítási módokat is pontosan kitalálni és tisztázni.

 

Bérelj webshopot

 

Az előbbivel szemben a kész webshopok bérlése jelentősen kisebb költséggel jár, tehát egy induló vállalkozás számára is megfizethető opció. Több olyan cég is található a piacon (Shopify, ShopRender, UNAS), akiktől webshop motort bérelhetünk, olyat, ami több, hasznos funkcióval rendelkezik. Ráadásul ezek a cégek az aktuális trendeknek megfelelően folyamatosan fejlesztik a motort, ennek köszönhetően mi egy egyszerű frissítéssel haladhatunk a korral. Nem kell súlyos összegeket kifizetnünk a felület karbantartásáért és fejlesztéséért. A fejlesztett webshoppal szemben a bérelt motor egyedüli hátránya, hogy kevésbé testre szabható, ugyanakkor egy egyszerű webshop létrehozására abszolút alkalmasak. A bérelt webshop összege az alapján változik, hogy mennyi funkciót szeretnénk beleépíteni. Ehhez is célszerű az üzleti tervünkre hagyatkozni, nehogy valami fontosat kifelejtsünk. Egy kezdő webshop havidíja egyébként csupán pár ezer forint, az alacsony árnak köszönhetően valóban karnyújtásnyira lehet tőlünk álmaink internetes áruháza.

 

+TIPP

 

A webshopon való fizetés folyamata az egyik legnagyobb vízválasztó. Már csak azért is lényeges, hogy minél több fizetési mód elérhető legyen, mert a fogyasztók 52%-nak az egyik legfontosabb szempont webshop választásakor az, hogy mennyire biztonságos és elérhető a fizetési felület. Tehát, szinte mindegy, hogy saját motorral vagy bérelt felülettel rendelkezünk, a vásárlás utolsó fázisára viszont fordítsunk nagy gondot a tervezéskor!