Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Ezeket a lépéseket tedd meg pontról pontra mielőtt webshopot indítanál
Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.
Webshopot indítani elsőre gyerekjátéknak tűnhet: nincs bérletidíj ráadásul a neten keresztül, némi befektetést követően vásárlók millióit érhetjük el. De, mint minden vállalkozás indítását, a webshop nyitását is meg kell előzze pár lényeges lépés, hogy végül valóban sikeres legyen az online business-ünk. Ha kíváncsi vagy, mik ezek, a következő cikkünk neked szól!
1. Előkészítő fázis
Az előkészítés fázisában előtted álló tevékenységek megegyeznek egy hagyományos vállalkozás alapítását megelőző időszak lépéseivel. Vagyis, először is határozd meg, hogy mit szeretnél eladni és kinek. A legfontosabb lépés, hogy tesztelj, próbáld meg előbb egy kisebb, könnyebben elérhető, akár ingyenes platformon eladni a termékedet, hogy lásd, valóban szüksége van-e az embereknek rá. Ha ez mind megvan, készíts üzleti tervet. Nagy munkának tűnhet, de hidd el, nagyon sok bosszúságot megspórolsz magadnak ezzel a jövőben. Végül indítsd el a vállalkozásod, és jegyeztesd be céged a cégbíróságon.
2. Az online áruház kialakítása
A második fázisban jöhetnek az egészen konkrét lépések: ilyen a domain név regisztrációja, a tárhelyszolgáltató kiválasztása, de ebben a fázisban jön el a pillanat, hogy időt keríts a webshop dizájnjának kialakítására is. Ha kész sablont választasz, valamennyivel könnyebb a dolgod, de ebben az esetben is szükség van arra, hogy némiképp személyre, azaz márkára szabd az online üzletedet. Ahhoz, hogy elindíthasd a webshopod, talán a legfontosabb feladat, hogy dönts, saját fejlesztésű vagy inkább bérelt webshopot szeretnél-e. (Egy korábbi cikkünkben már összehasonlítottuk a két megoldást. Link a cikkre.) A saját fejlesztésű webshop esetén egy egész csapatot kell toboroznod, fejlesztőt, dizájnert. Ám, ha a bérelhető webshop mellett teszed le a voksod, akkor csak azt kell eldöntened, melyik cég, melyik szolgáltatása lesz számodra a legmegfelelőbb. A döntést nagyban megkönnyíti majd, hogy mennyire voltál alapos az első fázisban, ugyanis a célcsoport, az eladni kívánt termékek mennyisége, ára is sokat nyom a latban.
3. Ismertesd meg a nagyközönséggel a webáruházadat
A digitalizációnak és az internetnek hála valóban milliókat érhetsz el, azonban semmi nem garantálja, hogy csupán azzal, ha felkerül az online áruházad a webre, máris tolongani fognak a vásárlók. Hogy ez valóban megtörténjen, szükséged van egy jól átgondolt marketingstratégiára. Ha például a vásárlóid 25 és 35 év közöttiek, akkor feltétlen hozz létre webshopodnak egy Instagram-oldalt. Az is növelheti a webshopod elérését, ha létrehozol egy blogfelületet. A blog abban az esetben is nyerő lehet, ha olyan terméket hozol be a piacra, amit korábban a vásárlók még nem ismertek eléggé. Hogy példát is mondjunk, egyre népszerűbbek a természetes eredetű táplálékkiegészítők. Amennyiben te egy kifejezetten, az ájurvédikus gyógyászatra irányuló webshopot hoznál létre, garantáltan szükséged van egy olyan blogra, ahol elmesélheted a vásárlóidnak mindazokat az előnyöket, amelyek a termékeid fogyasztásával járhatnak. De a fentiek mellett a webshopod számára az e-mail marketing is fontos. Gyűjtsd a vásárlóid, feliratkozóid e-mail címeit, és értesítsd őket az aktuális promóciókról.