
Nézzük meg milyen költségei vannak egy webáruház elindításának és fenntartásának!
Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.
2. rész: A webáruház üzemeltetésének költségei.
Előző cikkünkben végig vettük, milyen költségekkel kell számolni, egy webáruház elindításakor. Ha terveid valóra váltásához már csak az az ismeret hiányzik, hogy milyen költségei lesznek a webáruház üzemeltetésének, most segítünk átgondolni ezeket a költségeket is.
Üzemeltetés költségei
Az üzemeltetés költségei terén már óriási különbség van webshop és webshop között. Sok múlik azon, hogy hány terméket árulsz az adott oldalon – a termékek tárolása, beszerzése –, milyen webshopmotort választottál, milyen gyakran cserélődnek a termékek. A pénzügyi tervezés második szakaszában azokat a nagyobb költségeket vesszük számításba, amelyek minden egyes webshop életében jelen vannak.
1. Marketing költségek
Képzeld el, hogy megnyitottál egy skandináv lakberendezési boltot. A termékek szuper minőségűek, a bolt remek hangulatot áraszt, minden adott, hogy a vásárlóid örömmel költsék nálad a pénzüket. Na, de mi van akkor, ha ez a bolt a puszta közepén épült, sehol egy út, sehol egy város. Nagyjából ez történik azzal az online áruházzal is, ami nem szán pénzt a marketingre. Tehát a hírlevelek, a SEO, a Facebook- és Instagram-hirdetések elengedhetetlenek akkor, ha vásárlókat is szeretnél. Hogy pontosan mennyit szánsz marketingre, csak rajtad áll, egy a fontos, légy látható!
2. Fejlesztés költségei
Van egy jó hírünk, ha bérelt webshopmotort választottál, akkor ezzel a költséggel külön nem kell számolnod, hiszen a havidíj részeként a webshopodat automatikusan fejleszti a szolgáltató. Ugyanakkor, ha nyílt forráskódú vagy saját fejlesztésű webshopod van, akkor mindenképpen számolj fejlesztési költséggel vagy akár egy heti x órában a weboldaladdal foglalkozó fejlesztő bérével.
3. Könyvelés költsége
A könyvelési költség egy hónapról hónapra jelentkező összeg, ha KATA-s egyéni vállalkozás keretein belül viszed a vállalkozásod, akkor ez az összeg alacsonyabb, mintha például Kft.-t vezetsz. Utóbbi esetében egyébként egy sor járulékot is fizetned kell, nem beszélve a magadnak folyósított ügyvezetői bérről.
4. A vásárlás menetének költsége
Ahhoz, hogy a látogatóid vásárolhassanak, szükséged van egy úgynevezett védett rendszerre, amin keresztül biztonságban megtörténhet a kifizetés. Ilyen pédául a SimplePay rendszere, amelyen keresztül több fizetési opció közül választva, biztonságosan egyenlíthetik ki számlájukat a felhasználóid. A megoldás díja több tényezőtől is függhet, ezért érdemes egyeztetni ezzel kapcsolatban a szolgáltatóval.