Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Nézzük meg milyen költségei vannak egy webáruház elindításának és fenntartásának!
Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.
2. rész: A webáruház üzemeltetésének költségei.
Előző cikkünkben végig vettük, milyen költségekkel kell számolni, egy webáruház elindításakor. Ha terveid valóra váltásához már csak az az ismeret hiányzik, hogy milyen költségei lesznek a webáruház üzemeltetésének, most segítünk átgondolni ezeket a költségeket is.
Üzemeltetés költségei
Az üzemeltetés költségei terén már óriási különbség van webshop és webshop között. Sok múlik azon, hogy hány terméket árulsz az adott oldalon – a termékek tárolása, beszerzése –, milyen webshopmotort választottál, milyen gyakran cserélődnek a termékek. A pénzügyi tervezés második szakaszában azokat a nagyobb költségeket vesszük számításba, amelyek minden egyes webshop életében jelen vannak.
1. Marketing költségek
Képzeld el, hogy megnyitottál egy skandináv lakberendezési boltot. A termékek szuper minőségűek, a bolt remek hangulatot áraszt, minden adott, hogy a vásárlóid örömmel költsék nálad a pénzüket. Na, de mi van akkor, ha ez a bolt a puszta közepén épült, sehol egy út, sehol egy város. Nagyjából ez történik azzal az online áruházzal is, ami nem szán pénzt a marketingre. Tehát a hírlevelek, a SEO, a Facebook- és Instagram-hirdetések elengedhetetlenek akkor, ha vásárlókat is szeretnél. Hogy pontosan mennyit szánsz marketingre, csak rajtad áll, egy a fontos, légy látható!
2. Fejlesztés költségei
Van egy jó hírünk, ha bérelt webshopmotort választottál, akkor ezzel a költséggel külön nem kell számolnod, hiszen a havidíj részeként a webshopodat automatikusan fejleszti a szolgáltató. Ugyanakkor, ha nyílt forráskódú vagy saját fejlesztésű webshopod van, akkor mindenképpen számolj fejlesztési költséggel vagy akár egy heti x órában a weboldaladdal foglalkozó fejlesztő bérével.
3. Könyvelés költsége
A könyvelési költség egy hónapról hónapra jelentkező összeg, ha KATA-s egyéni vállalkozás keretein belül viszed a vállalkozásod, akkor ez az összeg alacsonyabb, mintha például Kft.-t vezetsz. Utóbbi esetében egyébként egy sor járulékot is fizetned kell, nem beszélve a magadnak folyósított ügyvezetői bérről.
4. A vásárlás menetének költsége
Ahhoz, hogy a látogatóid vásárolhassanak, szükséged van egy úgynevezett védett rendszerre, amin keresztül biztonságban megtörténhet a kifizetés. Ilyen pédául a SimplePay rendszere, amelyen keresztül több fizetési opció közül választva, biztonságosan egyenlíthetik ki számlájukat a felhasználóid. A megoldás díja több tényezőtől is függhet, ezért érdemes egyeztetni ezzel kapcsolatban a szolgáltatóval.