simplepay

7 webshop trend, ami mindent visz idén

Categories
Tudástár

Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.

2021-ben a webshopok legfontosabb feladata az volt, hogy alkalmazkodjanak a rohamosan növekvő e-kereskedelmi elvárásokhoz, minél több vásárlót tudjanak kiszolgálni, ráadásul lehetőleg zökkenőmentesen. Idén azonban a digitális átalakulás kerül a figyelem középpontjába. Mivel egyre több webshop jelenik meg a piacon, azok lesznek hosszú távon is életképesek, amelyek számára a vásárlói élmény ugyanolyan fontos, mint a jó termék. Jöjjön 7 trend, ami megkerülhetetlen lesz idén a webshopok terén.

1. A chatbotok térnyerése

A mesterséges intelligencia fejlődésével egyre több márka építette be valamilyen formában az MI nyújtotta megoldásokat a rendszerébe. Az egyik ilyen lehetőség a chatbot, amely kommunikál a vásárlókkal. A legjobb az egészben, hogy a chatbotok kiválthatják az ügyfélszolgálatot, ráadásul a hét minden napján 24 órában a webshop látogatóinak rendelkezésére állnak.

2. Forogjon a kamera!

A tartalommarketing még mindig az egyik leghatékonyabb marketingeszköz, ezen belül is a videó az, ami mindent visz. Szerencsére egy webshop igazán jó alapanyag a remek videós tartalmak előállításához. Az unboxing videók, a különféle oktatóanyagok vagy a felhasználók által készített tartalmak mind hatékonyak lehetnek a webshop népszerűsítésében. Ha például mézet vagy lekvárt értékesítünk az online térben, akkor szuper ötlet lehet videókat készíteni a régiókról, ahonnan a termékek érkeznek. De be is mutathatjuk a különböző lekvárokat a fogyasztónak egy szakértő segítségével.

3. Feliratkozás és hűség programok

Azzal, hogy egyre bővül a piac, a webshopok számára a legfontosabb, hogy megtartsák a korábbi vásárlóikat. A kényelmet és exkluzivitást ígérő hűségprogramok és előfizetések segíthetnek abban, hogy még szorosabb kapcsolatot építsünk ki a vásárlókkal, ezzel növelhetjük annak az esélyét, hogy újra visszatérjenek a webáruházunkba.

4. Gyors, átlátható, gördülékeny útvonal

A user experience, azaz a felhasználói élménytervezés kapcsán a user vagy customer journey, vagyis az útvonal, amit a felhasználó, vásárló bejár a weboldalon, nem új fogalmak. 2022-ben mindennél fontosabb a vásárló útvonalának optimalizálása. Mire gondolunk? A gyors oldalbetöltés, a mobilra optimalizált webshop, a praktikus kereső vagy az egyértelmű árucsere vagy visszaküldési opció mind-mind lényeges elemei egy modern online áruháznak.

5. Insta, Facebook, Tik Tok és a többiek

A számok a közösségimédia-oldalak mellett vannak, már, ami az e-kereskedelmet illeti. Egyre többen indulnak virtuális vásárlókörútra kedvenc social felületükről. Ez azt is jelenti, hogy a webshopok számára fontos, hogy intenzív, önazonos és hiteles kommunikációt alakítsanak ki a social media felületeiken. Nem kell mindenhol jelen lenni, manapság sokkal többet ér, ha egy vagy két csatornára irányítjuk az erőforrásainkat. Vonjunk be márkanagyköveteket, influencereket, akik kreatív ötleteikkel segíthetnek abban, hogy még több vásárlóhoz jussanak el a termékeink. Az influencerek kapcsán érdemes a kisebb követőbázissal rendelkezőkre is figyelmet fordítani, az ő esetükben ugyanis a követők még jóval elkötelezettebbek.

6. Fenntarthatóság A-tól Z-ig

A fogyasztó számára egyre fontosabb, hogy a lehetőségekhez mérten minden egyes cég, amellyel kapcsolatba kerül, valamilyen formában támogassa a bolygót. Azaz webshoptulajdonosként beállni egy olyan szervezet mellé, amely valamilyen formában kapcsolódik a bolygóvédelemhez, szuper ötlet. De emellett lényeges arra is figyelni, hogy például a csomagolás terén vagy az új termékekkel kapcsolatban a webshop is kövesse a környezettudatosság elvét.

7. Vásárolj élőben!

Az élő vásárlás az USA-ban, illetve Ázsia egyes országaiban, például Kínában nagyon népszerű. A lényege, hogy egy eladó vagy egy influencer, a reklámozott márka nagyköveteként, élő közvetítésben vásárol. A vásárlás folyamata alatt az őt néző követők élőben vásárolhatják meg a termékeket. Valójában azért lett olyan népszerű ez a formátum, mert a követők kérdéseket tehetnek fel a termékkel kapcsolatban, amikre azonnali választ kapnak. A másik nagy előnye, hogy linkeket is elhelyezhetünk a videóban, ami egyenesen a webshopra irányítja a nézőket.