Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
5 marketingeszköz, amivel felélénkítheted a webshopod forgalmát
Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.
Sikerrel vetted a webshopodat előkészítő akadályokat, a termékkutatást, a piacelemzést, kiválasztottad a vállalkozásodhoz leginkább passzoló e-kereskedelmi platformot és beindult az online áruházad. De mi hiányzik még? Természetesen a marketingterv, hiszen attól, hogy remek termékeket kínálsz, még nincs garancia arra, hogy vásárlóid is lesznek: íme 5 marketingeszköz, amivel fellendítheted az online üzleted.
Ahhoz, hogy sikeresen működjön marketinged mindennél fontosabb, hogy jól ismerd a közönséged, meghatározd a márkád és megtaláld azt a kommunikációs stílust, ami passzol hozzád, illetve a márkádhoz, és persze az emberekhez, akiket el szeretnél érni. Tehát, mielőtt nagy erőket fordítanál bármelyik eszközre, dolgozd ki ezt a három alappillért, hogy magabiztosabban vághass bele a marketingfolyamatokba.
1. Tartalommarketing
Blogolj, indíts podcastet, készíts kvízeket, infografikákat, videókat. Egy a fontos, hogy válassz a lehetőségek közül és tesztelj! Mit jelent ez? Először is azt, hogy tervezz az időddel és a büdzsével, nem kell mindenféle tartalmat előállítani, haladj szépen sorban, kezdd azzal, ami a legjobban illik a márkádhoz és a közönségedhez. A tesztelés pedig meghatározó lehet: próbáld ki, milyen formátummal éred el hatékonyabban a leendő vásárlóidat és mely tartalomtípusok terjednek könnyebben a közösségben!
Fontos, hogy a jó tartalommarketing nem kifejezetten reklám célokat szolgál, nem ad el. Inkább a márkád hírét terjeszti, kapcsolatot alakít ki a potenciális vásárló és a termékek között, ami aztán persze idővel bevételt is generál. A tartalommarketing nem hoz azonnali megtérülést, de megéri bele energiát fektetni.
Jó, ha tudod, hogy a tartalommarketing akár 62%-kal kevesebbe is kerülhet, mint a többi megoldás, ráadásul háromszor annyi elérést is generálhat! (https://www.demandmetric.com/content/content-marketing-infographic )
2. E-mail marketing
Webshopok számára kézenfekvő lehet, hiszen a vásárlásokból adódóan kialakul egy e-mail listád, amivel bármikor elérheted azokat, akik akár csak egyszer is nálad jártak. A listán szereplő címek tulajdonosai ráadásul maguktól iratkoztak fel, ezért számítanak is különféle infókra. A feliratkozásért cserébe adj egyszeri kedvezményt, ezzel fokozhatod a vásárlókedvet, ami különösen jól jön olyankor, amikor egy potenciális vásárló először látogat meg egy webshopot. Az e-mail marketing kapcsán azonban nem árt a kreativitás. A valódi tartalmat hordozó leveleket szívesen megnyitják az emberek, azonban azokat, amelyek csak vásárlásra buzdítanak, már kevésbé, vagy egyáltalán.
Tegyük fel, hogy borokat forgalmazó webshopot üzemeltetsz. Ebben az esetben ne az aktuális akciókkal kezdd a leveledet, hanem adj át valami érdekességet. Például 5 tippet arról, hogy hogyan tartsunk otthoni borkóstolót, a levél végén pedig ajánlhatsz borokat különféle tematikák mentén.
3. Influencer marketing
Az elmúlt években egyre népszerűbb lett az influencer marketing. Ám egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan alkalmazod a webshopod népszerűsítésére. Tévedés azt gondolni, hogy mindegy, kivel reklámozunk, a fő, hogy a kiválasztott influencer sok követővel rendelkezzen. Ám ennél sokkal fontosabb, hogy az adott véleményvezér autentikus legyen, ismerjük a törekvéseit és a kapcsolatát a követőivel. Akár egy pár ezer fős követőbázissal rendelkező influencerrel való együttműködés is hozhat sikert a webshopnak, pláne akkor, ha kreatív együttműködési lehetőségeket találunk ki.
4. Termékvideók
A különböző típusú tartalmak, különböző típusú vevőket vonzanak. Van, aki szeret olvasni, másnak a fotók keltik fel az érdeklődését és megint mások videókon keresztül tudnak leginkább kapcsolódni. A termékektől és a követőktől függően készíthetsz webinárokat, interjúkat, rövid termékbemutatót, esetleg klipeket, amelyek elsősorban Instagramon és TikTokon hozhatnak jelentős elérést. Nem szabad elfeledkezni az Instagram stories funkciójáról sem, ugyanis az elmúlt években a felhasználók figyelme a képfolyamról (feedről) egyre inkább erre terelődött. Fontos, hogy ne ijedj meg a videótól: akár egy trükkös stop motion technikával készült képsor is remek tartalom lehet.
5. SEO
Az online marketinged nem lehet teljes a SEO optimalizálás nélkül. Talán nem ez a legkönnyedebb és leglátványosabb megoldás, ám annál fontosabb. Ugyanis, ha valaki online értékesítéssel foglalkozik, akkor az a célja, hogy a lehető legnagyobb forgalmat generálja az oldalára organikusan. Egy jól SEO-zott online áruház előkelő helyen szerepel a Google találati listáján, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy a márka minél szélesebb közönségre tegyen szert. A keresési kifejezések, a megfelelő kulcsszavak használata mindenképp szerepeljen az oldal szövegezésében, de a metaadatokra, címkékre is lényeges odafigyelni! Ha bizonytalan vagy a SEO-t illetően, feltétlen konzultálj egy szakértővel, aki az aktuális trendeknek, algoritmusoknak megfelelően optimalizálja az oldalad.