Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Minden, amit a jó termékfotóról tudnod kell
Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.
Saját webshopod sikerét számos tényező befolyásolja: például a weboldal dizájnja és átláthatósága, a termékek ára, valamint ezek részletes, informatív és vonzó leírása. Azonban még egy meghatározó elemet meg kell említenünk: a jó termékfotó is hatalmas szerepet játszik abban, hogy a látogatók rákattintsanak a „vásárlás” gombra. Miért? És egyáltalán mi számít jó termékfotónak? Cikkünkből választ kaphatsz a kérdéseidre.
Az e-kereskedelmi piac felvirágzása, illetve a webshopok számának megnövekedése is hozzájárult ahhoz, hogy a jó termékfotó ma már esszenciális eleme egy webshopnak. Miért? Erre a kérdésre a rövid válasz így hangzik: mert a vásárlókat a legtöbb esetben a weboldalon látható képek győzik meg, egy elmosódott, rossz minőségű kép láttán azonnal továbbállnak. A nemzetközi viszonylatban is elismert, több díjnyertes weboldal fejlesztőjeként ismertté vált effele Creative szerint három lényeges adat is a kiváló minőségű, az eladásra kínált darabokat hűen bemutató termékfotók mellett szól.
A számok nem hazudnak
1. Jó termékfotó = nagyobb esély az eladásra: Az effele Creative szerint az online vásárlók 75 százaléka a termékfotókra hagyatkozik, amikor a vásárlásról dönt. Természetesen az a lehetőség is fennáll, hogy profi fényképészhez fordulj segítségért, de kezdőként – a technológiai újításoknak köszönhetően – akár te is könnyen készíthetsz jó minőségű képeket. Azonban van néhány szabály, amit érdemes szem előtt tartanod: például, ha valamit az interneten kínálsz eladásra, feltétlenül szükséges, hogy a lehető legjobb megvilágításban mutasd be.
2. Termékvisszaküldés megelőzése: Általánosságban elmondható, hogy az online megrendelt termékek 30 százalékát végül nem tartják meg a vásárlók, hanem élnek a termékvisszaküldés lehetőségével. Azonban érdekes adat, hogy az esetek 22 százalékában azzal az indokkal állnak el a vásárlástól, hogy a termék másképp nézett ki a weboldalon, mint a valóságban. Ez a probléma könnyen elkerülhető, ha a webshopodban megfelelő termékfotókat használsz, amelyek részletesen és pontosan bemutatják a termékeket.
3. Marketingnek sem utolsó: A közösségi média korában a jó termékfotó gyakorlatilag ingyen reklámot biztosíthat az eladónak. Ugyanis, a felmérések szerint a megnyerő vizuális tartalmat 40% százalékkal nagyobb valószínűséggel osztják meg a közösségimédia-oldalakon.
Milyen a jó termékfotó?
Ezek után már egyértelmű, miért elengedhetetlen a megnyerő, hiteles kép, de azt még nem tisztáztuk, pontosan mit is jelent, milyen elemekből áll össze a „jó termékfotó”.
- A képnek azt a terméket kell ábrázolnia, amit eladásra kínálsz – ha ez nem teljesül, jogdíjas vagy megtévesztő fotót használsz, komoly szankciót is kiszabhatnak rád.
- Informatív, ugyanakkor felkelti a potenciális vásárló figyelmét – kulcsfontosságú az ízléses kompozíció, a termék megfelelő beállítása. Ajánlott több oldalról, különböző szögekből is befotózni a terméket, illetve ha valamilyen különleges, lényeges részlet is található rajta, erről is feltölthetsz néhány külön fotót.
- Az otthoni fotózás kellékei – ahogy korábban is említettük, az egyik legfontosabb „összetevő” a megfelelő megvilágítás, hiszen a sötét kép nem mutatja be valósághűen a termék színét, formáját. Törekedj egységes, tiszta, átlátható felületek kialakítására, valamint egységes fényviszonyok megteremtésére. Ehhez nagy segítséget nyújthat egy „termékfotózás kezdő szett”, egy kisebb fotóbox vagy fotósátor, valamilyen egységes fotóháttér.
- Fontos a minőség – ügyelj arra, hogy nagy felbontású képet készíts, különben a weboldalon pixelesen vagy túl kicsi méretben jelenhet meg.
- Ne vonja el semmi a termékről a figyelmet – A termékeket akár valamilyen megkomponáltkörnyezetben is elhelyezheted, de fontos, hogy a hangulatképeken ne vesszen el a termék és a többi kellék ne ragyogja túl.
- Ne feledkezz meg a finomhangolásról – A képek elkészítésével még nem ér véget a folyamat, hiszen a termékfotók minőségén sokat javíthat a digitális utómunka. Az Adobe programokban könnyen állíthatsz a fény-árnyék viszonyokon, illetve néhány mozdulattal eltüntetheted az apró foltokat, gyűrődéseket és egyéb javításra szoruló részleteket. Természetesen ingyenes online programokat is használhatsz, ezek is hasonló minőséget képviselnek.