simplepay

4 tény, ami miatt kisvállalkozásodnak is érdemes webshopot nyitnod

Categories
Tudástár

Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.

Egy világban, ahol az online vásárlások piacát az olyan óriások uralják, mint az e-bay vagy az Amazon, nehéz elképzelni, hogy e téren kisvállalkozóként is van mód labdába rúgni. A valóság azonban az, hogy mindegy, mekkora a termékpalettád, mennyire ismert a márkád, a webshoppal csak jól járhatsz. Elmondjuk, miért érdemes terjeszkednek az online térben, és elindítani saját vállalkozásod webáruházát!

 

Bár meredeken emelkedik az e-kereskedelem népszerűsége felhasználói oldalon, vállalkozói oldalon még mindig sokan vannak, akik nem használják ki az ebben rejlő potenciált. Kétségtelen, hogy a piacon a legnagyobb nyereséget a gigacégek tudják felmutatni, ez azonban nem jelenti azt, hogy egy jól átgondolt fókusszal, termékpalettával ne lenne értelme webshopot indítani a kisebb vállalkozások tulajdonosainak. Már csak azért is érdemes lépni, mert a jövő egyértelműen az online vásárlásé, így azok a vállalkozások, amelyek nem fejlődnek, lemaradhatnak a versenytársaikhoz képest.

 

Milyen vállalkozások indítsanak webshopot?

A Google keresések* alapján a magyarok leginkább az alábbi termékcsoportokat keresik: elektronika, autó, motor, játék, ruházat, lakberendezés, kerékpár, horgászat, sport, könyv. Ha tehát a vállalkozásod valamilyen módon kapcsolódik a fentiek valamelyikéhez, akkor nyert ügyed van, és a legjobb, ha rögtön el is kezded tervezgetni az online boltodat. Ha például profi horgász vagy, jelentős mennyiségű követővel rendelkezel az Instagramon, akkor egy jól felépített horgász webshop biztosan gyümölcsöző lehet a számodra. De akár lakberendezőként is belevághatsz: egy jól szelektált, bizonyos tematika alapján összeállított kínálattal rendelkező online áruház hamar a vásárlók kedvence lehet.

 

Miért éri meg kisvállalkozóként? 

 

1. Vészhelyzetben is jól jön!

A járvány bebizonyította, hogy a megszokott világunk csupán pár nap alatt a feje tetejére állhat. Azok a vállalkozások, amelyek a lezárások idején átálltak online üzemmódra, vagy már rendelkeztek online áruházzal, nagyobb eséllyel vészelték át ezt az időszakot. A webshop sokkal rugalmasabban működhet, mint egy üzlethelyiség, hiszen az utóbbi esetében számos olyan tényező lehet, ami befolyásolja a boltba érkező vásárlók számát.

 

2. Sokkal több emberhez eljuthatsz

Míg egy üzlethelyiségben a hely adottságaihoz mérten egyszerre csupán adott számú ember tartózkodhat, online bármennyi vásárlót fogadhatsz és kiszolgálhatsz egyidejűleg. Sőt, nemcsak a vásárlók száma nő meg, ha webáruházat nyitsz, de a hatékony kommunikációnak hála sokkal több érdeklődőt, követőt szerezhetsz, akikből idővel vásárlók válhatnak.

 

3. Mérhető, korlátlan és szorosabb kapcsolat

Furcsa ellentét, hiszen az offline jelenlét sokkal értékesebb, ha például a barátainkkal való találkozásról vagy a családunkkal való közös idő eltöltéséről van szó. Ám, ha boltot üzemeltetsz, online sokkal szorosabb kapcsolatba kerülhetsz a hozzád érkezőkkel. Egyrészt azért, mert konkrét adatokat szerezhetsz a vásárlási szokásaikról, amikkel aztán személyre szabhatod számukra a vásárlás élményét. Másrészt online (szinte) korlátlan mennyiségben kommunikálhatsz, mesélhetsz a vállalkozásodról, a termékekről, amire, lássuk be, egy klasszikus boltban nincs túl sok lehetőséged az idő végessége miatt. A számok pedig azt mutatják, hogy minél többet tud egy vásárló a termékről, annál nagyobb valószínűséggel teszi bele a kosarába.

 

4. Plusz bevétel, viszonylag kis energiabefektetéssel

De azoknak a vállalkozásoknak is érdemes webshopban gondolkodniuk, akik korábban nem árultak terméket sem offline, sem online. Persze ezzel nem azt mondjuk, hogy minden szolgáltató nyisson azonnal ugorjon bele, de egy alapos piackutatás után, érdemes lehet akár csak 10-15, a vállalkozásunkhoz kapcsolódó termékkel megnyitni online üzletünket, hiszen ezzel viszonylag könnyedén plusz bevételhez juthatunk.

*Forrás: Google Trends