Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Indíts blogot, és legyen még több vásárlód: egy vevőszerző blog 5 alappillére
Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.
A webshopok tengeréből kitűnni a legnagyobb feladata annak, aki úgy dönt, online áruházat nyit. A felemelkedés kulcsa természetesen az, hogy minél nagyobb forgalmat terelj az oldalra, ebben segíthet téged egy rendszeresen frissülő blog.
Szuperek a termékek, felhasználóbarát a design és jogilag is kifogásolhatatlan az oldalad? Remek, ez azonban mind nem elég ahhoz, hogy be is induljon a vállalkozásod. Vevőkre is szükséged van, akiket fizetett hirdetésekkel vagy okos tartalommarketinggel csábíthatsz az oldaladra. Mi most az utóbbival foglalkozunk, ugyanis a tartalommarketing, azon belül is egy blog több szempontból is nyerő választás lehet. Többek között azért is, mert a vásárlóid, amikor először találják magukat az oldaladon, még nem feltétlen készek arra, hogy vásároljanak, tanulni, tájékozódni azonban örömmel fognak! Na, de, hogyan is vágj bele a blogírásba, ehhez hoztunk pár tippet!
1. Milyen típusú blog passzol leginkább a termékeidhez, a márkádhoz?
Vannak személyes blogok, lifestyle blogok, szakértői blogok, céges blogok. Ha például barkácsfelszerelést árulsz, akkor egy szakértői bloggal nem lőhetsz mellé. Az olvasók, azaz a leendő vásárlóid biztosan tudni szeretnék, mi a különbség az egyes festékek között, milyen ajtót válasszanak, ha a nyaralójukat újítanák fel vagy hogyan döntsenek jól, ha villanykapcsolót keresnek. Ezeket a tartalmakat írhatod egyesszám első személyben, és máris bővül a webshopod egy mindentudó szakival, akire számíthatnak az otthonukat felújítók. Ugyanakkor egy céges blog is működőképes lehet, amiben például bemutatod azokat az alvállalkozókat, beszállítókat, akikkel a céged szorosan együttműködik.
2. A célcsoportod a legfontosabb!
Ha minden igaz, akkor a webshopod tervezésekor, az üzleti tervben már kidolgoztad a célcsoportodat: ismered a korukat, érdeklődési köreiket, hogy mire vágynak, hogyan gondolkoznak. Ezekre az információkra nagy szükséged lesz akkor is, amikor elindítod a blogot, ugyanis mindennél lényegesebb, hogy nekik írj! A célcsoportod pontos ismeretével és a Google Trends adatokkal olyan témákat dolgozz fel, amelyek valóban érdeklik is a közönségedet. A Google Trends felületén kikutathatod azokat a témákat és kulcsszavakat, amelyekre egyre többen keresnek rá, vagyis ez a felület egy igazán hasznos hátteret adhat a blogod tervezéséhez.
3. Naponta, hetente, havonta?
A blog megtervezése kapcsán a leggyakoribb kérdés az, hogy milyen gyakorisággal érdemes posztolni. Sajnos erre nincs egy jó válasz, ugyanis a gyakoriság függ a termékedtől, de az erőforrásaidtól is. Ha például valamilyen exkluzív terméket árulsz az online felületeden, akkor valószínűleg elég ritkábban, mondjuk 2 hetente, havonta posztolnod. Azonban, ha alacsonyabb árú terméket kínálsz, – amikből többet kell eladnod, hogy jelentős profitot realizálj – akkor javasolt gyakrabban, akár hetente többször is megosztani valamit. Egyszerű logika az egész: egy alacsony árú termékhez több vásárló kell az oldalra, ezért gyakrabban kell kiemelkednek, kiszólnod a webshopok sokaságából.
4. A blog nem ad el, hanem…
Mindennél fontosabb, hogy a blogodat ne úgy kezeld, mint egy prospektust. Ne az eladásra, hanem a tudás és az ismeretek bővítésére, az információk átadására koncentrálj. A ma vásárlói egyre érzékenyebbek a direkt sales megoldásokra, sokkal jobban szeretik, ha azt érezhetik, a saját kezükben van a döntés lehetősége. Egy egyszerű példával éve: tegyük fel, hogy termelői lekvárokat és szörpöket értékesítesz a webshopodban. Ahelyett, hogy arról írnál, a bolti lekvár mennyivel silányabb, bezzeg a tied ezerszer jobb, inkább mesélj arról, hogyan készül a nálad kapható termék. Milyen eljárásokkal, hol és kik állítják el a különböző finomságokat.
5. Egy blogposzt, millió lehetőség
Hajlamosak vagyunk a blog műfaját unalmasnak gondolni. Sok-sok szöveg, egy-egy kép, amit biztosan senki nem olvas végig. Először is tisztázzuk azt, hogy ha egy szöveg unalmas, annak oka nem a hosszában, hanem a témájában keresendő. A másik tény az, hogy egyáltalán nem feltétel, hogy hosszú cikkek szülessenek, sőt, ha olyan témát találsz, amit vizuálisan könnyebb elmesélni, akkor a blogodba rengeteg képet vagy akár videókat is ágyazhatsz.