GYIK – Gyakran ismételt kérdések

GYIK – Gyakran ismételt kérdések

Ismerje meg az OTP Mobil Kft. által fejlesztett és üzemeltetett SimplePay online bankkártya elfogadási megoldást.

  • A szerződéskötési folyamat része a csatlakozási díj megfizetése, amely a Szerződés hatályba lépésének feltétele. A csatlakozási díjbekérőt a szerződés kiküldésekor állítjuk ki kereskedőink részére.
  • A SimplePay számláján jóváírásra került csatlakozási díj összegéről a SimplePay e-számlát állít ki a Kereskedőnek.
  • A Csatlakozási díjat a Kereskedőnek arról a pénzforgalmi számláról kell elutalnia, amire a forgalom után járó kifizetéseket kéri
  • Egy Csatlakozási díj megfizetésével Kereskedőnként legfeljebb 5 darab különböző domain név köthető be a SimplePay Szolgáltatásba; ezen szám átlépése esetén a Kereskedő újabb Csatlakozási díjat köteles megfizetni az OTP Mobil Kft-nek.
  • A szerződéskötés kapcsán felmerülő költségeket
  • Tanácsadás és javaslatok a SimplePay-t nem érintő kérdésekben is (pl. hova forduljak a webshop egyedi fejlesztése céljából)
  • Nyílt és átlátható szerződési feltételek
  • Élesítés után is támogatjuk is támogatjuk kereskedőinket mind üzleti, mind technikai oldalról.
  • A csatlakozási díj szerződésenként értendő, és egy szerződéssel maximum 5 url-re tudunk fizetési szolgáltatást biztosítani.
  • A szolgáltatás igénybevételének nem feltétele, hogy az OTP Banknál vezesse számláját.
  • A hetinél gyakoribb elszámolás egyedi elbírálás függvénye, amelyről kockázatkezelési osztályunk dönt. Lehetőség van T + 3 munkanapos elszámolásra, ami annyit takar, hogy minden munkanapon van elszámolás, azonban 3 napos késéssel, feltéve, hogy a tárgynapon volt tranzakció.
  • A kockázati elbíráláskor vizsgáljuk, hogy mekkora kockázatot jelent cégünknek az adott kereskedővel történő szerződéskötés. Kizáró ok lehet pl ha az adószám végrehajtás alatt áll, ha a cég felszámolás alatt áll, az értékesített termékek, szolgáltatások körét is vizsgáljuk.
  • Ajánlatunk elfogadását követően kollégáink végeznek egy kockázati bevizsgálást (4-6 munkanap).
  • Ezt követően továbbítjuk a szerződést és a csatlakozási díjról szóló díjbekérőt.
    • Bérelt webshop esetében, a csatlakozási díj és a szerződés beérkezését követően, illetékes területünk 1 – 3 munkanapon belül élesíti a rendszert.

Egyedi fejlesztésű webshop esetében, a bevizsgálást követően továbbítjuk a szerződést és a díjbekérőt e-mailben. Ezzel egy időben hozzáférést biztosítunk sandbox rendszerünkhöz, ahol a fejlesztést elvégezhetik. A fejlesztést követően illetékes területünk elvégzi a tesztelést (1-3 munkanap), majd élesítik a rendszert (1-5 munkanap).

  • Ez arra vonatkozik, hogy ha a cég szünetelteti a tevékenységét (pl. egyéni vállalkozóknál van ilyen, társaságoknál lehet megszüntetés, végelszámolás stb.) Több szolgáltatót is beköthetnek, az elfogadást is szüneteltethetik, nem szükséges bejelenteni (vannak olyan partnereink, akik kampányszerűen használják a szolgáltatást, pl. konferenciákra jegyértékesítésre).
  • Amennyiben szeretnének részt venni a kedvezményprogramban, akkor erre szerződés szükséges az OTP Bankkal, azonban ha nem szeretnének részt venni a programban, természetesen nem kötelező.
  • Azokra a kereskedőkre érvényes, amelyeknél ezt tartalmazza az Egyedi szerződés.
  • Ennek meghatározása egyedi elbírálás alá esik, és csak különösen indokolt esetben alkalmazandó.
  • Lehetőség van szerződéskötés után is újabb URL címekkel bővíteni a szerződést, ehhez csak egy szerződésmódosítás szükséges.
  • Ha a Simplepay-érintett weboldal üzemeltetését egy másik cég veszi át, akkor a módosítás egy szerződésátruházással megoldható. Ennek keretében a korábbi szerződés, annak minden kondíciójával együtt átkerül az új cégre (a korábbi pedig megszűnik).
  • Az URL címet szerződés módosítással lehet megváltoztatni. Amennyiben az azon folytatott tevékenység, deviza, elszámolási időszak, és bankszámlaszám nem változik, akkor nem szükséges újabb regisztráció indítása. Azonban ha a fentiek közül bármelyik változik, akkor új SimplePay fiókra lesz szükség.
  • A fizikai POS terminál jutalékai általában alacsonyabbak, aminek több oka van. A virtuális POS szolgáltatás kockázatosabb, tekintettel arra, hogy a kártyabirtokos nincs jelen; illetve az informatikai támogatás is költségesebb egy online terminál esetében. Mindezek miatt nem áll módunkban a fizikai POS terminál kondícióival megegyező mértékű tranzakciós jutalékot biztosítani.
  • A szerződéskötés kapcsán felmerülő költségeket
  • Tanácsadás és javaslatok a SimplePay-t nem érintő kérdésekben is (pl. hova forduljak a webshop egyedi fejlesztése céljából)
  • Nyílt és átlátható szerződési feltételek
  • Élesítés után is támogatjuk is támogatjuk kereskedőinket mind üzleti, mind technikai oldalról.
  • A csatlakozási díj szerződésenként értendő, és egy szerződéssel maximum 5 url-re tudunk fizetési szolgáltatást biztosítani.
  • Természetesen lehetőség van a kondíciók újratárgyalására.
  • Ennek függvénye egy fél – 1 éves együttműködés, ami alapján kalkulálni tudunk a valós forgalommal és ez alapján tudjuk kialakítani a kedvezményesebb kondíciókat a további együttműködéshez.
  • Havi sávos jutalék esetén az adott hónap jutalék mértéke az előző hónap forgalmától függ.
  • A tranzakciós jutalék, a 12 hónapos időszakban a forgalom növekedésével változik.
  • Minden 12 hónapos időszakban a tranzakciós jutalék mértéke a legmagasabb összegről indul és a következő sávhatár elérésekor csökken a következő sáv szerinti jutalék mértékre, amely jutalék mérték a következő sáv eléréséig, vagy az adott 12 hónapos időszak végéig (amelyik hamarabb bekövetkezik) alkalmazandó.
  • A kereskedelmi ajánlatban feltüntetünk minden költséget, egyéb költséggel nem kell számolni.
  • Egyedi fejlesztésű webshopok esetében a SimplePay integrációját minden partnerünk maga végzi el.
  • Az implementáláshoz biztosítunk műszaki dokumentációt és tesztfiók hozzáférést, valamint egy elérhetőséget az IT supportunkhoz.
  • A technikai dokumentációt az alábbi linken keresztül érik el: https://simplepay.hu/fejlesztoknek/
  • A SimplePaynek jelenleg saját megoldása nincs az említett opensource rendszerekhez. Választhatnak, hogy önállóan fejlesztik le a kapcsolódáshoz szükséges modult, vagy vásárolnak egyet független fejlesztőktől. Előbbi esetben a technikai megvalósításhoz az alábbi oldalon szereplő dokumentációval tudunk hozzájárulni, a szerződéskötést követően pedig tesztrendszer hozzáférést is biztosítunk: http://simplepay.hu/fejlesztoknek .
  • Erre nincs lehetőség, sőt szigorúan tilos! Kártyatársasági előírásoknak megfelelően, biztonsági okokból a kereskedő birtokába nem kerülhet bankkártya adat. Bankkártya adatok kezelésére, tárolására, kizárólag a megfelelő tanúsítványokkal rendelkező szolgáltató kap felhatalmazást.
  • Kifejezetten mobilapplikációhoz készített mintakódunk nincs, azonban a meglévő dokumentáció ugyanúgy használható erre a célra is.

A dokumentációt az alábbi linken keresztül érik el:  https://simplepay.hu/fejlesztoknek/

  • Kizárólag abban az esetben van rá lehetőség, ha rendelkeznek a kártya-adatok kezelését lehetővé tévő legszigorúbb nemzetközi tanúsítvánnyal pl. PCI DSS.
  • Korábban volt erre lehetőség, azonban kivezettük. Ennek egyrészt az volt az oka, hogy olyan kereskedőknél, akiknek nincs már kialakult vásárlótábora, jól ismert brand-je, konverzió romboló hatása van, mert a bizalmatlan vásárló olyan oldalra kerülve, amivel még nem találkozott, elhagyja az oldalt.
  • A fejlesztést nem áll módunkban elvégezni, de biztosítunk technikai dokumentációt, tesztrendszer hozzáférést, mintakódot, ami nagyban megkönnyíti a fejlesztést. A dokumentációt az alábbi oldalon találják magyar és angol nyelven: http://simplepay.hu/fejlesztoknek , valamint a Sandbox (tesztrendszer) “Letöltések” menüpontban is elérhetőek.
  • A tesztek a fizetési tranzakcióval, SimplePay logók megjelenítésével, és a tájékoztatók elérhetőségével kapcsolatosak.
  • Kötelező tesztek minden fizetési módra:
    • Sikeres tranzakció
    • Sikertelen tranzakció (ahol értelmezhető)
    • Megszakított tranzakció
    • Értesítő levelek kiküldése
    • Logók, linkek
    • Tájékoztató szövegek
    • IPN kezelés
  • A hatékony tesztelés érdekében szükséges, hogy a rendszer, amin a tesztelést végezzük, lehetőség szerint teljes mértékben egyezzen meg az éles rendszerrel.
  • A technikai dokumentációban olvashat erről részletesen, melyet az alábbi oldalon találnak magyar és angol nyelven: http://simplepay.hu/fejlesztoknek , valamint a Sandbox (tesztrendszer) “Letöltések” menüpontban is elérhetőek.
  • A SimplePay, bár az OTP Bankcsoport tulajdonában lévő szolgáltatás, jóval korszerűbb és felhasználó-barátabb terméket biztosít kereskedői számára a korábbi bankos szolgáltatásnál. A két termék nem ugyanaz, azonban az OTP Bank a továbbiakban nem köt új szerződést online kártyaelfogadásra; a jövőben minden OTP Bankhoz érkező igényt az OTP Mobil Kft. lát el a SimplePay szolgáltatással.
  • A már OTP bankos kártyaelfogadással rendelkező kereskedőknek két lehetősége van csatlakozni a SimplePay online fizetési rendszerhez:
    • Az egyik megoldás a SimplePay saját API kapcsolata. Ebben az esetben Ön nem tudja felhasználni a jelenlegi OTP Bank felé kiépített kapcsolatot, hanem egy új fejlesztési folyamat keretei között a SimplePay saját technikai leírása szerint szükséges integrálnia a szolgáltatást online felületére.
    • A SimplePay saját API kapcsolatának technikai leírása és mintakódja itt érhető el: https://simplepay.hu/fejlesztoknek
    • A másik megoldás, hogy a jelenlegi OTP Banki API kapcsolatot alapul véve, annak technikai kódolásában néhány paramétert megváltoztatva, már a SimplePay fizetési felületét tudja meghívni online felületére és a SimplePay rendszerébe tudja beküldeni a tranzakciókat. Ezen átállást “MiddleWare”-es terminológiaként is ismerhetik.
  • A jelenlegi OTP Banki API kapcsolatra épülő átállás leírását a következő linken éri el:
  • Dokumentáció (magyar nyelven): http://simplepartner.hu/download.php?target=otpvposhu
  • (A linken elérhető dokumentum csak az OTP Banki technikai kapcsolaton elvégzendő módosításokról értekezik. Az OTP Banki technikai kapcsolat teljes leírása itt érhető el: https://www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Webshop_5.0..zip)
  • FONTOS, hogy a második megoldás csak akkor működik, amennyiben Ön a jelenlegi Banki szolgáltatást a „webshop 5.0” verziószámú OTP Banki kapcsolaton használja.
  • Bár a második megoldás gyorsabb és könnyebb útnak tűnhet elsőre, fontos látni, hogy a MiddleWare-es átállás esetén is szoktuk javasolni, hogy kereskedőink próbálják meg implementálni saját API kapcsolatunkat, hiszen az egy jóval modernebb, üzembiztosabb megoldás, nem beszélve a jövőben készülő és kiélesedő szolgáltatási elemeinkről, melyek kizárólag csak saját API kapcsolat esetén lesznek elérhetőek kereskedőink számára.
  • A vásárló adatai nincsenek előre kitöltve, mert egy linket egyszerre több vásárlónak is ki lehet küldeni.
  • A technikai dokumentációban olvashat erről részletesen, ami letölthető az alábbi linken keresztül: https://simplepay.hu/fejlesztoknek
  • Részünkről az alábbi feltételeknek kell megfelelni:
    • A fizetési elfogadóhely állandóan látható részén (pl. a láblécen), vagy a fizetés kiválasztásakor a tranzakciónál szükséges megjeleníteni a SimplePay logót.
    • A logó egyben link is kell legyen, ami a fizetési tájékoztatóra mutat.
  • Mivel a kereskedő harmadik félnek adja át a megrendelési/vásárlói adatokat, ezért a vásárlónak az adattovábbítási nyilatkozatot kifejezetten el kell fogadnia (nyilatkozat elhelyezése a weboldalon önmagában nem elégséges, ha azzal a vásárló nem találkozik és nem fogadta el.)
  • A SimplePay Magyarország piacvezető online fizetési szolgáltatója, mely innovatív szolgáltatásokkal, a legszigorúbb nemzetközi biztosági előírásoknak megfelelve kiemelkedő ügyfélélményt biztosít mind kereskedői, mind azok ügyfelei számára.
  • Egyedülállóvá tesz minket többek között a Simple fiókkal történő fizetés, illetve az erre épülő fizetési ökoszisztéma. Ez egy olyan kényelmi funkció, mellyel a vásárló a Simple fiókban regisztrált kártyájával egy kattintással tud fizetni, minden olyan webshopban, ahol a Simplepay a fizetési mód; ez pedig a kereskedőnek konverzió növekedést jelent.
  • Kereskedőinknek biztosítunk egy adminisztrációs felületet, amelyen folyamatosan nyomon követhetik a tranzakcióikat, és ami nagyon fontos, hogy egy gombnyomással visszatérítést tudnak indítani (pl: vissza tudják utalni a vevőnek a pénzét ha esetleg a vásárló eláll a vásárlástól, vagy ha elfogyott az adott termék), több más piaci szereplőnél ezt papírmunkával, hosszabb átfutási idővel tudják megoldani.
  • Mindezeken túl folyamatosan fejlesztjük a szolgáltatást, új funkciókat vezetünk be, amivel az a célunk, hogy a kereskedőink forgalma növekedjen, hiszen ez közös cél.
  • Szolgáltatásaink: https://simplepay.hu/kereskedoknek/
  • A fizetési felület többnyelvű, elérhető magyar, angol, német, olasz, horvát, cseh, lengyel, román, szlovák, spanyol nyelven. Ezt a fejlesztő is be tudja állítani, de alapvetően a böngésző nyelvén jelenik meg, tehát, ha a vásárló angol nyelvű böngészőben nyitja meg, a fizetőfelület automatikusan angol nyelvű lesz; e mellett a fizetőfelületen van további nyelvválasztó lehetőség is a vásárlók számára.
  • Erre nincs lehetőség, sőt szigorúan tilos! Kártyatársasági előírásoknak megfelelően, biztonsági okokból a kereskedő birtokába nem kerülhet bankkártya adat. Bankkártya adatok kezelésére, tárolására, kizárólag a megfelelő tanúsítványokkal rendelkező szolgáltató kap felhatalmazást.
  • A számlázz.hu és a SimplePay együttműködésében kétféle szerződést köthet a bankkártya elfogadásra:
    • Az egyik lehetőség a számlázz.hu linkes fizetés, melynek keretében a számlakibocsátással egy időben küldenek a vásárlónak egy díjbekérő linket, melyen kifizetheti a terméket. Fontos megemlíteni, hogy, ez nem a webshop felületén történik. A link generálása és felparaméterezése (milyen terméket, milyen összegben kell fizetnie a vásárlónak) a SimplePay adminisztrátori felületén keresztül történik, amit e-mailben ki tud küldeni a kereskedő a vásárlónak. A linkre kattintva megjelenik a bankkártyás SimplePay fizető oldal.
    • A másik lehetőség a weboldalba közvetlenül beépített fizetőfelület, ez is összeköthető a számlázz.hu számlákkal (erről bővebben a számlázz.hu fog tudni felvilágosítást adni). Az erre vonatkozó díjakat és jutalékokat a https://www.szamlazz.hu/egyedi-megoldasok/online-fizetes/ weboldalon találja.
  • A linkes fizetési megoldásunkat ajánljuk a figyelmébe, amellyel az általunk biztosított adminisztrációs felületen egyedi befizetési linkeket tud generálni a kereskedő. Ezt a linket a vásárlónak e-mailben ki lehet küldeni, aki a linkre kattintva meg tudja hívni a fizető oldalt és bankkártyával be tudja fizetni az egyedi összeget.
  • Ehhez nincs szükség weboldalra vagy fejlesztésre.
  • Az OTP Mobil Kft. kizárólag online bankkártyás fizetéssel foglalkozik, de fizikai (POS) terminál kapcsán érdemes ajánlatot kérnie az OTP Banktól; ezzel kapcsolatban kérjük, hogy a terminaligeny@otpbank.hu e-mail címen érdeklődjön.
  • A SimplePay, bár az OTP Bankcsoport tulajdonában lévő szolgáltatás, jóval korszerűbb és felhasználó-barátabb terméket biztosít kereskedői számára a korábbi bankos szolgáltatásnál. A két termék nem ugyanaz, azonban az OTP Bank a továbbiakban nem köt új szerződést online kártyaelfogadásra; a jövőben minden OTP Bankhoz érkező igényt az OTP Mobil Kft. lát el a SimplePay szolgáltatással.
  • A már OTP bankos kártyaelfogadással rendelkező kereskedőknek két lehetősége van csatlakozni a SimplePay online fizetési rendszerhez:
    • Az egyik megoldás a SimplePay saját API kapcsolata. Ebben az esetben Ön nem tudja felhasználni a jelenlegi OTP Bank felé kiépített kapcsolatot, hanem egy új fejlesztési folyamat keretei között a SimplePay saját technikai leírása szerint szükséges integrálnia a szolgáltatást online felületére.
    • A SimplePay saját API kapcsolatának technikai leírása és mintakódja itt érhető el: https://simplepay.hu/fejlesztoknek
    • A másik megoldás, hogy a jelenlegi OTP Banki API kapcsolatot alapul véve, annak technikai kódolásában néhány paramétert megváltoztatva, már a SimplePay fizetési felületét tudja meghívni online felületére és a SimplePay rendszerébe tudja beküldeni a tranzakciókat. Ezen átállást “MiddleWare”-es terminológiaként is ismerhetik.
  • A jelenlegi OTP Banki API kapcsolatra épülő átállás leírását a következő linken éri el:
  • Dokumentáció (magyar nyelven): http://simplepartner.hu/download.php?target=otpvposhu
  • (A linken elérhető dokumentum csak az OTP Banki technikai kapcsolaton elvégzendő módosításokról értekezik. Az OTP Banki technikai kapcsolat teljes leírása itt érhető el: https://www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Webshop_5.0..zip)
  • FONTOS, hogy a második megoldás csak akkor működik, amennyiben Ön a jelenlegi Banki szolgáltatást a „webshop 5.0” verziószámú OTP Banki kapcsolaton használja.
  • Bár a második megoldás gyorsabb és könnyebb útnak tűnhet elsőre, fontos látni, hogy a MiddleWare-es átállás esetén is szoktuk javasolni, hogy kereskedőink próbálják meg implementálni saját API kapcsolatunkat, hiszen az egy jóval modernebb, üzembiztosabb megoldás, nem beszélve a jövőben készülő és kiélesedő szolgáltatási elemeinkről, melyek kizárólag csak saját API kapcsolat esetén lesznek elérhetőek kereskedőink számára.
  • A vásárló adatai nincsenek előre kitöltve, mert egy linket egyszerre több vásárlónak is ki lehet küldeni.
  • Az felszámolt ÁFA nem függ az adott partner adómentességétől. Az OTP Mobil szolgáltatása, a tevékenység jellegéből fakadóan ÁFA köteles; felszámolt ÁFA mértéke 27%, az ÁFA törvényben foglaltaknak megfelelően.
  • A SimplePay-en keresztül mind az átutalás, mind a bankkártyás fizetés elérhető ügyfeleink számára. Az átutalás-támogatás (Instant Transfer funkció) kizárólag a forintban indított, forint alapú számlára fogadott tranzakcióknál értelmezhető, devizák esetében a SimplePayen keresztül csak a bankkártyás fizetés érhető el.
  • Havi elszámolás esetén: Egy elszámolási időszak a hónap első napjától az utolsóig tart, és a következő hónap 1. munkanapján utaljuk a tranzakciók jutalékkal csökkentett ellenértékét egyösszegben (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)
  • Heti elszámolás esetén: Egy elszámolási időszak hétfőtől vasárnapig tart, és a következő hét szerdán utaljuk a tranzakciók jutalékkal csökkentett ellenértékét (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)
  • Napi elszámolás esetén: Minden nap van elszámolás (feltéve ha minden nap van tranzakció) a tranzakcióhoz képest 3 munkanappal később.
  • Lehetőséget biztosítunk forint elszámolásra abban az esetben is, ha euróban és/vagy dollárban történik a tranzakció.
  • EUR-HUF vagy USD-HUF elszámolási módozat esetén az utalás napján érvényes OTP Bank által közzétett napi deviza vételi árfolyamon váltjuk át a teljes utalandó összeget, és a HUF számlára már a HUF összeg érkezik.
  • Abban az esetben, ha magas a kockázati besorolásba esik egy kereskedői tevékenység (kártyatársasági kategóriákat alapul véve), valamint nagy volumenű visszatérítések fedezésére, biztosítékként kérhetünk letétet (depozitot); alapértelmezetten azonban nem szoktunk kérni letéti díjat.
  • A csatlakozási díjat, kérjük, mindenképpen átutalással juttassa el hozzánk, arról a bankszámláról, melyet az elszámoláshoz megadott.
  • Az elszámolást a külföldi bankszámlára is díjmentesen indítjuk, azonban van egy 300 EUR elszámolási minimum, ami annyit jelent, hogy ha az utalandó összeg nem éri el a 300 EUR-t, akkor az utalás átcsúszik a következő elszámolási napra (mindaddig, amíg nem éri el az említett összeget).
  • Ugyanez igaz az USD elszámolásra is.
  • Egy gombnyomással, ingyenesen lehet teljes és rész összegű visszatérítéseket indítani, azonban a sikeres tranzakció után felszámolt jutalékot ilyen esetben nem tudjuk visszatéríteni, mivel a tranzakció megtörtént, annak minden költségét felszámítják az elfogadó bankok, kártyatársaságok az OTP Mobil felé is.