OTP VPOS – SimplePay átállási információk
Tisztelt Partnerünk!
Ön jelenleg az OTP Bank VPOS online bankkártya elfogadási szolgáltatását használja és a közelmúltban kapott az OTP Banktól egy elektronikus levelet, melyben a Bank tájékoztatja Önt arról, hogy online kártyaelfogadási szolgáltatását 2020 első negyedéve végéig teljes egészében átadja a SimplePay online fizetési megoldásokat fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil Kft.-nek.
Ezen az oldalon részletes tájékoztatást adunk
- az átadás hátteréről,
- az átálláshoz szükséges kapcsolatfelvételi ív kitöltéséről,
- a további lépésekről.
I. Az átadás háttere
Az OTP Mobil Kft. 2013-ban jött létre az OTP Csoport tagjaként, missziója az online és mobil vásárlási és fizetési szolgáltatások folyamatos innovációja és használatuk ösztönzése. Ennek szellemében fejleszti és üzemelteti a Simple mobilalkalmazást és a SimplePay online fizetési megoldásokat.
Mindkét termék kiemelkedő eredményeket ért és ér el a hazai piacon. 2019 végére mintegy 900.000 regisztrált ügyfélfiók és 6000 csatlakozott online kereskedő partner mellett elmondható, hogy a hazai online kereskedelmi élet megkerülhetetlen szereplőjévé váltak, beépültek az online térben mozgó felhasználók mindennapjaiba.
Tekintettel arra, hogy a SimplePay számos kényelmi és extra szolgáltatással rendelkezik az OTP Bank klasszikus online kártyaelfogadási szolgáltatásához képest, az OTP Csoport stratégiai döntése alapján 2020 első negyedéve végéig a jelenleg az OTP Bank szolgáltatását használó partnereit átirányítja az OTP Mobil Kft. partneri portfoliójába.
Így az Ön számára is elérhetővé válik az OTP Banki szolgáltatás során megszokott eseti bankkártyás fizetés és annak elszámolása mellett, többek között
- a Simple fiókban tárolt bankkártyával történő gyorsfizetés
- a SimplePay háttérrendszerének köszönhető, különösen stabil szolgáltatás
- a több, mint 10 nyelven elérhető, modern arculatú fizető felület
- a szolgáltatáshoz kapcsolódó kereskedői vezérőpanel, amelyen keresztül Ön akár egy kattintással indíthat tranzakció visszatérítést is.
FONTOS, hogy az átállás kizárólag az online bankkártya elfogadási szolgáltatást érinti. A SZÉP kártya, Cafeteria kártya, Egészségpénztári kártya és további, béren kívüli juttatásokhoz kapcsolódó kártyák elfogadása továbbra is az OTP Bank rendszerén keresztül történik, azokat a jelen átállás nem érinti.
A továbbiakban megosztjuk Önnel a SimplePay rendszerére való átálláshoz szükséges legfontosabb információkat.
II. A Bank által kiküldött e-mailből elérhető kapcsolatfelvételi ív kitöltése
II./1. Folyamat megkezdése és cégadatok
Az OTP Bank Önhöz eljuttatott elektronikus levelében található „Kapcsolat” gombra kattintva Ön az átállás első lépéseként kitöltendő kapcsolatfelvételi űrlapra jut. Az OTP Bank minden partnere számára egyedi link kerül kiküldésre, amely csak az adott partner átállása kapcsán használható megfelelően.
A megnyíló űrlap egyes mezői (jellemzően a cég alapadatai) már előre kitöltésre kerültek az OTP Bank és az OTP Mobil Kft. folyamatelőkészítő munkájának köszönhetően. Ezeket az adatokat természetesen szabadon módosíthatja a kitöltés során.
II./2. VPOS/webshop adatok megadása
Az alapvető cégadatok kitöltése után annyi példányban szükséges kitölteni „A webshopokra vonatkozó adatok” blokkot, ahány VPOS-t jelenleg igénybe vesz az OTP Bank szolgáltatása során. Amennyiben csak 1 db VPOS-t használ, úgy a 2. webshop-ra vonatkozó űrlap részt deaktiválni tudja az ugyanilyen névvel ellátott gombbal. Amennyiben kettőnél több VPOS-t használ, úgy az oldal alján a „+ webshop” gombbal további űrlap blokkokat tud hozzáadni a listához.
II./3. Technikai kapcsolódás módja
Minden webshop űrlap esetén talál egy mezőt „Használt API” megnevezéssel. E mezőnek a megfelelő kitöltése az egyik legfontosabb lépés az átállás során, hiszen itt tudja meghatározni, hogy milyen technikai megoldással kíván csatlakozni a SimplePay rendszeréhez.
A SimplePay rendszere jelenleg két technikai megoldáson keresztül tudja fogadni a partnerektől érkező tranzakciókat.
Az egyik megoldás a SimplePay saját API kapcsolata. Ebben az esetben Ön nem tudja felhasználni a jelenleg az OTP Bank felé kiépített kapcsolatot, hanem egy új fejlesztési folyamat keretei között a SimplePay saját technikai leírása szerint szükséges integrálnia a szolgáltatást online felületére.
A SimplePay saját API kapcsolatának technikai leírása és mintakódja itt elérhető:
Dokumentáció (magyar nyelven): http://simplepartner.hu/download.php?target=v21dochu
Mintakód: http://simplepartner.hu/download.php?target=v21sdk
A másik megoldás, hogy a jelenlegi OTP Banki API kapcsolatot alapul véve, annak technikai kódolásában néhány paramétert megváltoztatva, már a SimplePay fizetési felületét tudja meghívni online felületére és a SimplePay rendszerébe tudja beküldeni a tranzakciókat.
A jelenlegi OTP Banki API kapcsolatra épülő átállás leírását a következő linken éri el:
Dokumentáció (magyar nyelven): http://simplepartner.hu/download.php?target=otpvposhu
(A linken elérhető dokumentum csak az OTP Banki technikai kapcsolaton elvégzendő módosításokról értekezik. Az OTP Banki technikai kapcsolat teljes leírása itt érhető el: https://www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Webshop_5.0..zip)
FONTOS, hogy a második megoldás csak akkor működik, amennyiben Ön a jelenlegi Banki szolgáltatást a „webshop 5.0” verziószámú OTP Banki kapcsolaton használja.
Bár a második megoldás gyorsabb és könnyebb útnak tűnhet, ennek ellenére mi javasoljuk a SimplePay saját technikai kapcsolatának implementálását, hiszen:
- Az OTP Banki technikai kapcsolaton további fejlesztéseket már nem végeznek, így bizonyos esetekben problémába ütközhet akár a szabályozási környezetnek való megfelelés is (például: kötelező erős ügyfélhitelesítés 2020. szeptemberétől).
- Az OTP Banki technikai kapcsolaton keresztül csak a SimplePay alapszolgáltatásai érhetők el, így amennyiben ezen keresztül kíván a SimplePay rendszeréhez csatlakozni, nem fog elérni többek között olyan extra szolgáltatásokat, mint az azonnali átutalásra épülő fizetési szolgáltatásaink.
III. Az átállás további lépései
A kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése után, annak legalján a „Kérem az ajánlatot” gombra kattintva Ön bekerül a SimplePay rendszerébe. Rendszerünkön keresztül kollégáink egyedi ajánlatot generálnak és küldenek meg az Ön számára.
Az ajánlat elektronikus levélben érkezik Önhöz és az üzeneten belüli „Ajánlat elfogadása” gombbal tud visszajelzést adni felénk, amennyiben megfelelőnek találja azt.
Innentől kezdve megkezdődik a szükséges adminisztratív és szerződéses folyamat, amely során minden lépésnél egyértelmű információkat fog kapni tőlünk a teendőkről, e-mailes formában.
Az adminisztratív és szerződéses folyamatok lezárása után az Ön rendelkezésére bocsátjuk tesztrendszerünket, amely segítségével tesztelni tudja, hogy online felületén az átálláshoz szükséges technikai feladatokat megfelelően végezte -e el.
Amennyiben a technikai feladatok elvégzése is sikerrel zárul, kiélesítjük az Ön számára létrehozott fizetési fiókokat, és ügyfelei ezután már a SimplePay rendszerén tudják bonyolítani online fizetéseiket.
***
Reményeink szerint az itt összegyűjtött információkkal tudunk segíteni abban, hogy a SimplePay rendszerére való átállási folyamatot minél gördülékenyebben és kényelmesebben meg tudja kezdeni.
Biztosak vagyunk abban, hogy a SimplePay online fizetési megoldásaira való átállás forgalom és tranzakciószám növelő hatással bír majd az Ön online kereskedelmi tevékenységére.
Üdvözlettel:
OTP Mobil Kft.