simplepay

3 fontos elem, ami nem hiányozhat, ha igazán jól működő webshopot szeretnél

Categories
Tudástár

Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.

Jó hír azoknak, akik webshop indításán gondolkoznak, hogy az elmúlt év óriási fellendülést hozott az online kiskereskedelemben. A GKI felmérése szerint 37%-kal nőtt az online rendelések száma, az átlagos kosárérték pedig 20%-kal, a piacra újonnan belépni tervezőknek tehát az időzítés tökéletes. A kérdés már csak az, mi minden kell ahhoz, hogy a frissen induló online piacterünk beváltsa a hozzá fűzött reményeket.

 

Mindegy, hogy milyen termékeket árulunk, vannak olyan univerzális elemek, megoldások és elvárások, amik a ma vásárlói számára elengedhetetlenek. Egy webshop indításakor a legfontosabb, hogy 100%-ban a jövőbeli vásárlóinkra gondolva, a lehető leglogikusabban és kényelmesebben építsük fel a rendszerünket. Nézzük is, mik azok az alapvető elemek, amik nélkül egy jó webshop nem létezhet.

 

1. Szép, praktikus, de leginkább UX elveken alapuló webdesign

 

A UX, User Experience, azaz a felhasználói élmény tervezés az egyik legfontosabb követendő elv, amikor online piactér alapításán gondolkozunk. Mit is jelent ez? A UX alapján készülő weboldalak a felhasználó elégedettségére, a könnyű használhatóságra törekednek. Egy webshop esetében, amikor az egyszerűség elve hatványozottan fontos, célszerű olyan webdesignt választani, ami a vásárlót logikusan vezeti végig a vásárlás folyamatán. Egy navigációs fül, a termékek átlátható kategorizálása például nélkülözhetetlen. Gondolkodjunk a felhasználó fejével, kezdésképpen figyeljük meg azt, hogy mi magunk mit és hogyan keresünk egy webáruházban, mely megoldásokat szeretjük, és melyek azok, amik hiányoznak a vásárláskor.

 

2. Kiváló minőségű termékfotók

 

Egy halom kutatás bebizonyította már, hogy azok a weboldalak, amelyek jó minőségű, releváns fotókat tudnak felvonultatni, sokkal jobb konverzióval számolhatnak. Hatványozottan igaz ez a webshopok esetében. A termékekről készült professzionális fotók bizalmat keltenek a vásárlóban, a legjobb, ha több szögből, netán távolabbról, közelebbről is megmutatjuk az árut. Ha például ruhaneműt kínálunk, jó, ha a vásárló egy modellen láthatja azt, illetve célszerű közelről megmutatni az adott ruhadarab anyagát is. A fotózás jelentős költségekkel járhat, de nem érdemes rajta spórolni!

 

3. Népszerű és ismert fizetési funkció

 

Az online vásárlás kulcsmomentuma a fizetés folyamata. Ha ez túl bonyolult, azzal könnyen vásárlókat veszíthetünk. Fontos kristálytisztán átadni a vásárláshoz és a szállításhoz szükséges infókat: legyen több opció a fizetésre és a szállításra is. Végezetül ne feledjünk megerősítő oldalt létrehozni, ami visszajelzi a felhasználónak, hogy a vásárlás rendben lezajlott.

 

+ TIPP Lévai Richárd, online marketing tanácsadótól

 

Ne feledd, hogy a webshopodat a felhasználók többsége mobilról fogja használni, legyen reszponzív a design és a mobil hálózaton is a megfelelő gyorsasággal töltődjön be az oldal!