simplepay

Trendek, trükkök és tippek, ha webshop indítását fontolgatod

Categories
Tudástár

Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.

Webshop felhasználóként talán fel sem tűnik, hogy milyen sok apró részlet teszi élvezetessé és gördülékennyé az online vásárlást. Azonban ezekkel a megoldásokkal fontos tisztában lennünk akkor, amikor saját online piacterünket szeretnénk a lehető legszimpatikusabbá tenni a vásárlóink számára.

 

Képzeljük el magunkat, ahogy belépünk a közelünkben található bevásárlóközpont egyik üzletébe. A bejárat hívogató, a termékek szépen sorakoznak előttünk, az akciókat jelző táblák jól láthatóan csábítanak a vásárlásra, az újdonságok egy külön szekcióban várják, hogy megismerkedjünk a friss trendekkel. Sőt, a vásárlás végeztével a fizetés is könnyű és magától értetődő. Nos, nagyon hasonló folyamaton megyünk keresztül akkor is, amikor egy online shopban keresgélünk. Éppen ezért, hogy igazán komfortossá tegyük a vásárlás élményét a felhasználónak, nem árt bevetni néhány, az offline üzletek inspirálta trükköt!

 

1. Bombasztikus nyitófelület

 

Az offline üzletek a kirakatukkal előbb megállásra késztetik a vásárlót, majd ráveszik arra, hogy belépjen az üzletbe. Ugyanezt a funkciót látja el a webshopunk nyitóképe, kezdő felülete, ami attól függően, hogy mit árulunk lehet egy szuper kép, egy jól megkomponált videó, slide, de szerepelhet a webshopunk mottója vagy szlogenje is itt. A fő, hogy legyen világos az üzenet és jó minőségű a képi anyag!

 

2. Újdonságra nyitottan

 

Az újdonság varázsa iránti vágy univerzális. A vásárló kíváncsisága és a trendekkel való haladás iránti igény folyamatosan arra készteti, hogy képben legyen, ismerje az érdeklődésének megfelelő termékcsoport legforróbb újdonságait. Tegyük fel, hogy egy technikai eszközökhöz tartozó kiegészítőket áruló webshopot üzemeltetünk. Vásárlóink számára konkrét hírértékkel bír az, ha megosztjuk a frissen kapható terméktípusokat, beszámolunk az előnyökről, és értesítjük őt, amint elérhető lesz az adott termék. Éppen ezért egy újdonságok fül mindenképp remek ötlet, szinte kihagyhatatlan elem a webshopon!

 

3. Keress egy egyedi terméktulajdonságot, és ne engedd el!

 

Az egyedi terméktulajdonság, azaz a sokat emlegetett USP segít, hogy ne vesszünk el a tömegben. Pláne most, amikor az online kereskedelemnek ilyen hatalmas a felfutása, kiemelten fontos, hogy rendelkezzünk valami olyan megkülönböztető jelleggel, ami a piacon egyedülálló. Mire gondolunk? Ha például lakberendezési webshopot szeretnénk indítani, nem érdemes mindenféle bútort és kiegészítőt árulni. Inkább válasszunk ki egy témát, és aköré gyűjtsük a termékeket. Például jó megoldás lehet az, ha rajongunk a skandináv otthonokért, és ezen felbuzdulva létrehozunk egy, az ilyen otthonok kiegészítőire szakosodó webáruházat.

 

4. Blogolj, hogy lássanak

 

A fenti USP abban is segít, hogy könnyebben kommunikálható legyen a márkád. Ha pedig ez megvan, kifizetődő lépés létrehozni egy blogot a webshopodon belül, amellyel a termékhez kapcsolódó cikkeknek hála könnyebben a felületre csábíthatod az új vásárlókat. Ha a fenti példát vesszük alapul, egy lakberendezéssel kapcsolatos, a skandináv életstílust hirdető blog telitalálat lehet.

 

5. Adjunk-e kedvezményt?

 

Amióta világ a világ, az emberek szeretnek jó üzletet kötni. Ezért van az, hogy imádjuk az akciókat, leárazásokat, kuponokat, kedvezményeket. Miért ne élnénk a webshopunkon is ezzel? Már csak azért is érdemes, mert a legújabb kutatási adatok alapján az online vásárlók 75%-a használ kuponokat, kedvezményeket, ha az a rendelkezésére áll. Több lehetőségünk is van, például adhatunk kedvezményt az első vásárláskor, vagy akár egy bizonyos összeg felett is, sőt, az ingyenes kiszállítási lehetőség is kedvezmény kategóriába sorolható.

 

6. Fizetés a lehető legkényelmesebben

 

Az online kereskedelem terjedésével a vásárlók egyre nagyobb bizalmat szavaznak az online fizetésnek. A banki utalás és a bakkártyás fizetés különösen népszerű a vásárlók körében, hiszen gyors és pofonegyszerű így beszerezni a különféle árucikkeket. Azonban ahhoz, hogy a vásárlóink nyugodt szívvel adják meg az adataikat nekünk, fontos, hogy bizalmat keltsünk, legyünk profik! Ehhez nem kell más, csak, hogy elegendő információval lássuk el a felhasználót, és felkészítsük arra, hogy mi fog történni a fizetés különböző fázisaiban.