simplepay

A szerelőnél, fodrásznál is készpénzmentesen fizetne a többség, ha lehetne

Categories
blog Tudástár

Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.

Az emberek többsége ma már alapvetőnek tartja, hogy egy üzletben lehessen bankkártyával fizetni. A vásárlók az elektronikus és digitális fizetési lehetőség megjelenését pedig leginkább a piacokon, a szépségszalonokban és a házhoz jövő szerelőknél fogadnák szívesen – derül ki a SimplePay Zrt. (korábbi nevén OTP Mobil Kft.) felméréséből. Az alternatív fizetési megoldás megléte azonban nem elég, a technikai megbízhatóság, a gyorsaság és az innovatív megoldás is számít a fogyasztóknak.

A többség szerint ma már alapvető, hogy az üzletekben, piacon és az olyan szolgáltatóknál, mint például a házhoz járó szerelők vagy például a fodrászok, manikűrösök, lehessen bankkártyával fizetni – derül ki az OTP Mobil megbízásából készített reprezentatív felmérésből. A megkérdezettek 62 százaléka elengedhetetlennek tartja, hogy a kereskedők rendelkezzenek elektronikus fizetési megoldásokkal, 29 százalékuk szerint ez fontos, ám megértőbbek, ha a plusz költség miatt a kereskedő ezt a lehetőséget nem biztosítja. A válaszadók mindössze 9 százaléka az, akinek bőven elég, ha készpénzzel tud fizetni az üzletben.

Az online térben megszokott kényelmes, digitális megoldásokat várják el a vásárlók az üzletekben is, hiszen a készpénzhez való hozzáférés nehézkes lehet. A webáruházakban a vásárlások jelentős része már mobilon keresztül zajlik, legyen az applikáció, digitális pénztárca vagy a qvik (utalás alapú) megoldások egyike. Versenyelőnyre tehet szert az a kereskedő vagy szolgáltató, aki a fizikai, személyes vásárlások alkalmával is elérhetővé teszi a digitális vásárlási élményt” – mondta dr. Al-Absi Gáber Seif, a SimplePay Zrt. vezérigazgató-helyettese.

A felmérés szerint csupán minden harmadik válaszoló fizet készpénzzel az üzletben, a többség a fizikait bankkártyát (38%) és a digitális mobilpénztárcát (22%) használja.

Több helyen fizetnének készpénzmentesen

A felmérésből kiderült az is, hogy tipikusan melyek azok az üzletek és szolgáltatók, ahol csak készpénzzel tudnak az emberek fizetni, pedig örülnének, ha más alternatíva is lenne. A válaszadók leginkább a piacon (50%), a szépségszalonokban (40%), illetve a házhoz jövő szerelőknél (40%) hiányolják az elektronikus fizetési lehetőséget. De többen megemlítették az autószerelő-műhelyeket (17%), a pékségeket (14%), illetve voltak, akik bankkártyával fizetnének a nyilvános WC-használatkor, a közösségi közlekedési eszközökön, és a büfékben is.

A felmérés rávilágított arra is, hogy a fizetéssel kapcsolatos negatív tapasztalatok, például, hogy nincs terminál, hogy az nem, vagy csak lassan működik a legtöbb embernél hatással vannak a kereskedő, szolgáltató megítélésére. A válaszadók 78%-a számára zavaró egy ilyen élmény; ezen belül 17% válaszolta azt, hogy egy fizetéssel kapcsolatos negatív tapasztalat után valószínűleg nem vásárol többet az adott helyen.

Bosszantó a lassú terminál

A legbosszantóbbnak azt tartják az emberek, ha nem működik a terminál és többször meg kell ismételni a fizetést. A lassú terminál és a „kérjük, inkább készpénzben fizessen” felirat kevésbé zavaró az átlagnak, igaz a fiatalokat különösen feszélyezi az, ha valahol ezzel a kéréssel találkoznak.

Ma már olyan kereskedőktől és szolgáltatóktól is elvárjuk az elektronikus fizetési megoldásokat, akiknél korábban nem gondoltunk rá, ilyen például a fodrász, a gázszerelő vagy a zöldséges. A vállalkozók az üzleti céljaiknak megfelelően a SimplePay számos megoldása közül választhatnak, POS-terminált, Telefonos POS-t valamit online fizetési megoldásokat is kínálunk, mind bankkártyás mind qvik (utalás alapú) megoldásokkal. Nem elég csak az üzletméret és a költségek alapján dönteni, a felmérés is alátámasztotta, hogy érdemes utánajárni a fizetési megoldás technikai megbízhatóságának, vagy például annak, hogy van-e mindig elérhető ügyfélszolgálata az üzemeltetőnek” – magyarázza dr. Al-Absi Gáber Seif. A szakember hozzátette, ha egy kereskedőnek fiatal a célközönsége, akkor érdemes innovatív fizetési megoldást is kínálni, mint amilyen a qvik. Az azonnali átutaláson alapuló rendszer a kereskedőnek is olcsóbb, ráadásul a  SimplePay tapasztalata szerint az átlagos qvik-kosárérték 30 százalékkal magasabb volt a bevezetéstől számított első hónapokban, mint a bankkártyával kifizetett áruk esetében.

A felmérés a SimplePay Zrt. (korábbi nevén OTP Mobil  Kft.) megbízásából, a Pulzus© Kutatási Rendszer közreműködésével készült. A kutatás végső elemszáma 1000 fő, mely a 18 év feletti magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint. Az adatfelvétel 2024. október 31.-november 5. között készült.

Adatvédelmi áttekintés
SimplePay

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Honlap működéséhez szükséges sütik

Ezek a sütik feltétlenül szükségesek a weboldal futtatásához. Az ilyen sütik csak olyan műveletekre vonatkoznak, mint például a nyelv, a pénznem, a bejelentkezés és az adatvédelmi preferenciák.

Statisztikai és elemzések sütik

Ezek a sütik lehetővé teszik számunkra, hogy mérjük a látogatói forgalmat és adatokat kezeljünk adatbázisokban. Segítenek abban is, hogy megértsük, mely termékek és tevékenységek népszerűbbek, mint mások. Ezeket a sütiket is blokkolhatja böngészőjében vagy használhatja ezt is: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Marketing, remarketing sütik

Ezek a sütik általában marketing, reklám és hirdetési tevékenységek miatt kerülnek beállításra, abból a célból, hogy a felhasználók érdeklődési körét monitorozzák, majd ennek megfelelően tudnak releváns hirdetéseket megjeleníteni a weboldalon. Amennyiben nem engedélyezi ezeket a sütiket, akkor a jövőben nem kap célzott hirdetéseket.