Gyakran ismételt kérdések

Minden, amit termékeinkről tudni kell

 

 

Mind online fizetésre, mind fizikai bankkártya elfogadásra kínálunk megoldást. Amennyiben webáruházba szeretne online bankkártyás fizetést, a SimplePay – Online fizetés szolgáltatást válassza, ha viszont fizikai üzletben a vásárló jelenlétében történő fizetési lehetőséget szeretne több lehetőség közül is választhat SimplePay – POS-terminál illetve a SimplePay – Telefonos POS  szolgáltatásunk is megfelelő lehet számára.

A SimplePay fizetési szolgáltatásaival számos fizetési megoldás elérhető, köztük a hagyományos vagy mentett kártyás fizetés, valamint az azonnali utalásre épülő Instant transzfer. Bekötésük már akár saját fejlesztés nélkül megoldható, így néhány kattintással aktiválhatók. Összetettebb integráció, saját egyedi fejlesztés esetén biztosítunk műszaki támogatást.

További részletekért kérjük látogasson el honlapunkra, ahol az egyes termékek termékeink aloldalain reszeltessen bemutatjuk szolgáltatásportfóliónkat.

A szerződéskötési folyamatot a simplepay.hu oldalán található „Csatlakozz Hozzánk!” gombra kattintva tudja elindítani.

Érdemes lehet átfutni a regisztrációs segédletet is, melyet itt talál.

A szerződéskötési folyamatot a simplepay.hu oldalán található „Csatlakozz Hozzánk!” gombra kattintva tudja elindítani.

Az online regisztrációhoz itt talál segédletet, amit érdemes átolvasni.

A szerződés bővítéséhez szerződésmódosításra lesz szükség, amit a Partner Portál felületen az ” Ügyek/Szerződések” menüpontban tud elindítani.

Ha még nincs Partner Portál profilja, kattintson a „Csatlakozz hozzánk!” gombra, ahol az adószám beírása után rendszerünk felismeri a céget és létrehozza az Ön Partner Portál profilját.

Az “Új elfogadóhely rögzítése” gombra kattintva tudja elkezdeni a regisztrációt.

Amennyiben fizikai terminálon szeretne széleskörű szolgáltatáspalettával fizetési megoldást nyújtani vásárlóinak, válassza a POS-terminál szolgáltatást.

Amennyiben az új elfogadóhely webáruház, melybe online fizetést szeretne integrálni, az Online fizetés szolgáltatást válassza.

Amennyiben fizikai terminált szeretne okostelefonkészülékére, a Telefonos POS szolgáltatást válassza.

Kérjük, látogasson el honlapunk „Kereskedőknek” aloldalára, ahol egy rövid infografikán bemutatjuk a csatlakozási folyamatot.

Érdemes lehet átfutni a regisztrációs segédletet is, melyet itt talál.

A szerződéskötési folyamatot a simplepay.hu oldalán található „Csatlakozz Hozzánk!” gombra kattintva tudja elindítani és a vállalkozásának megfelelő fizetési szolgáltatást kiválasztani, a folyamat lépéseit a simplepay.hu termék aloldalakon a „Gyors, online szerződéskötés” című block alatt lépésről lépésre bemutatjuk.

Érdemes lehet átfutni a regisztrációs segédletet is, melyet itt talál

A szerződéskötés átfutása több tényezőtől függ. Amennyiben minden adatot hiánytalanul kitöltenek, nincs szükség további egyeztetésekre és hiánypótlásra, néhány napon belül megtörténhet a szerződéskötés.

Szolgáltatásunk bankfüggetlen, a kifizetéseket bármely hazai banknál vezetett számlára kérheti, nem feltétele, hogy az OTP Banknál vezesse számláját.

A kockázati elbíráláskor vizsgáljuk, hogy mekkora kockázatot jelent cégünknek az adott kereskedővel történő szerződéskötés. Kizáró ok lehet például, ha az adószám végrehajtás alatt áll, vagy ha a cég felszámolás alatt áll, illetve az értékesített termékek, szolgáltatások körét is vizsgáljuk.

Ez arra az esetre vonatkozik, hogy ha a cég szünetelteti vagy beszünteti a tevékenységét (pl. egyéni vállalkozó esetében lehet szüneteltetés, gazdasági társaságoknál lehet megszüntetés, végelszámolás stb.)

Azokra a kereskedőkre érvényes, amelyeknél ezt tartalmazza az Egyedi szerződés. Ennek meghatározása egyedi elbírálás alá esik, és indokolt esetben alkalmazzuk.

Nincs forgalom elvárás, használhatják kampányszerűen, szezonálisan is a szolgáltatást.

Ám a szerződésben vállalt esetleges rendszeres díjat abban az esetben is fizetendő, ha nincs rajta tényleges forgalom. A szerződés nem kerül felmondásra, ha időszakosan szünetel a forgalom.

Amennyiben szeretnének részt venni a kedvezményprogramban, akkor erre szerződés szükséges az OTP Bankkal, azonban, ha nem szeretnének részt venni a programban, természetesen nem kötelező.

A költségek konkrét mértékét az online regisztrációkban megadott adatok és kiválasztott termék alapján határozzuk meg és ajánlatot küldünk, mely tartalmazza a részleteket.

További előzetes részeltekért kérjük látogasson el az adott teremék aloldalára.

A bankkártya elfogadása során költségalapú árazás esetén tranzakciónkként bankközi jutalék, rendszerdíj és kereskedői díj kerül felszámításra. Ezek konkrét mértékét az online regisztrációkban megadott adatok alapján kerül meghatározásra és az ajánlat tartalmazza a részleteket.

Az elfogadása során kereskedői díj kerül felszámításra. Ennek konkrét mértékét az online regisztrációkban megadott adatok alapján kerül meghatározásra és az ajánlatot tartalmazza a részleteket.

Az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa kártyaalapú fizetési műveletekről szóló 2015/751 számú rendeletnek megfelelően a tranzakciós jutalék 3 tételből tevődik össze.

  • Kereskedői díj – személyre szabott ajánlatban küldjük meg, a regisztráció során megadott adatok alapján
  • Rendszerdíj – ez függ a bankkártya típustól, hogy belföldi vagy külföldi, betéti- vagy hitelkártyáról van szó, hogy Mastercard vagy Visa, hogy lakossági- vagy vállalati kártya

Ezek összes kombinációja megtalálható Az OTP Bank mindenkori hirdetményében a kártyaelfogadói díjakról: https://www.otpbank.hu/portal/hu/Kartyaelfogadas

  • Bankközi jutalék – kizárólag a nem OTP Bank által kibocsátott bankkártyákkal történő tranzakciók esetén fizetendő. Ennek mértéke kártyatársaságonként és kártyatípusonként is eltérő. A mindenkori aktuális mértékét a kártyatársaságok a honlapjaikon közlik. A hirdetményeik elérési linkjét ajánlatunkban csatoljuk.

Természetesen lehetőség van a kondíciók újratárgyalására. Ennek függvénye egy fél – 1 éves együttműködés, ami alapján kalkulálni tudunk a valós forgalommal és ez alapján tudjuk kialakítani a kedvezményesebb kondíciókat a további együttműködéshez.

A kereskedelmi ajánlatban feltüntetünk minden költséget, egyéb költséggel nem kell számolni.

Probléma esetén Ügyfélszolgálatunk 0-24 órában rendelkezésedre áll. A bejelentéshez mindenképpen keresd elő az adószámodat, illetve a kereskedői azonosítódat (MerchantID). A bejelentés során kérjük lehetőleg minél részletesebb információkat adj meg a gyorsabb ügyintézés érdekében: a hibajelenség, esemény körülményeinek pontos leírása.

SimplePay – Telefonos POS esetén: készüléked típusa, operációs rendszered, alkalmazás verziószáma

Erre nincs lehetőség, sőt szigorúan tilos! Kártyatársasági előírásoknak megfelelően, biztonsági okokból a kereskedő birtokába nem kerülhet bankkártya adat. Bankkártya adatok kezelésére, tárolására, kizárólag a megfelelő tanúsítványokkal rendelkező szolgáltató kap felhatalmazást.

  • Az OTP Mobil Kft. a magyar piacon az egyik legszélesebb körben biztosítja a kártyaelfogadást Önnek. Az alábbi bankkártyák elektronikus elfogadását tesszük lehetővé üzlete számára:

    • Mastercard, Maestro,
    • VISA, Vpay,

    SimplePay – POS terminál szolgáltatásunk igénybevételével az alábbi típusú kártyák is támogatottak:

    • UnionPay
    • JCB
    • OTP SZÉP kártya
    • OTP Egészségpénztár kártya

    SimplePay – Online fizetés szolgáltatásunk igénybevételével az alábbi típusú kártyák is támogatottak:

    • UnionPay
    • JCB
    • OTP SZÉP kártya
    • OTP Egészségpénztár kártya
    • AMEX*

    * American Express elfogadás igénylésről a SimplePay – Online fizetés, Szolgáltatások pontja alatt.

Az Instant transzfer szolgáltatásnak köszönhetően kereskedői oldalon a bankkártya-elfogadás mellett elérhetővé válik az azonnali átutalások automatizált kezelése. A fizetési ökoszisztémához csatlakozó bankok és fizetési szolgáltatók pedig új fizetési megoldásokat tehetnek elérhetővé felhasználóik számára.

A megoldással három fizetési mód válik elérhetővé a vásárlóknak: QR-kód vagy deeplink (automatikus mobilbanki átirányítás) segítségével mindössze pár kattintással jóváhagyhatják az előre kitöltött utalási adatokat, vagy netbanki felületükre belépve utalhatják el a vásárlás ellenértékét.

A fizetési kérelem egy üzenet, mellyel egy kereskedő átutalást kérhet saját részére a címzettől. A kérelem tartalmazza a kért összeget és minden átutaláshoz szükséges adatot. A Fizetési kérelem önmagában nem jár pénzmozgással, a címzettje szabadon dönthet arról, mobilbanki alkalmazásában vagy netbankjában, hogy a kérelem elfogadásával elindítja-e a kért átutalást, elutasítja (ezekre lehetősége az érvényességi időn belül van módja) vagy figyelmen kívül hagyja.

Mivel a Fizetési kérelem elfogadásával elinduló átutalás kizárólag az azonnali fizetési rendszeren keresztül teljesíthető, a fizető fél jóváhagyása után a kezdeményező fél másodperceken belül visszajelzést kap a fizetési kérelem jóváhagyásáról.

SimplePay – Online fizetés szolgáltatásunk igénybevételével érhető el a Fizetési kérelem.

A felszámolt ÁFA nem függ az adott partner adómentességétől. Az OTP Mobil szolgáltatása, a tevékenység jellegéből fakadóan ÁFA köteles; a felszámolt ÁFA mértéke 27%, az ÁFA törvényben foglaltaknak megfelelően.

Az elszámolás a szerződésben megállapodottak szerint, konkrét mértékét az online regisztrációkban megadott adatok alapján kerül meghatározásra és az ajánlat tartalmazza a részleteket.

Abban az esetben, ha magas a kockázati besorolásba esik egy kereskedői tevékenység (kártyatársasági kategóriákat alapul véve), valamint nagy volumenű visszatérítések fedezésére, biztosítékként kérhetünk letétet (depozitot); alapértelmezetten azonban nem szoktunk kérni letéti díjat.

SimplePay alatt elérhető termékeknél eltérő módon, kérem nézze meg az adott termékkategóriában.

Egy gombnyomással, ingyenesen lehet teljes és rész összegű visszatérítéseket indítani, azonban a sikeres tranzakció után felszámolt jutalékot ilyen esetben nem tudjuk visszatéríteni, mivel a tranzakció megtörtént, annak minden költségét felszámítják az elfogadó bankok, kártyatársaságok az OTP Mobil felé is.

Minden tranzakció típus esetén igaz az, hogy a visszatérítés (teljes vagy rész összegű) ingyenes, de a tranzakcióra eredetileg felszámolt SimplePay jutalék nem kerül visszautalásra a kereskedőnek.

Általában 2-3 munkanap az átfutási idő, ami függ a számlavezető- és kártyakibocsátó bankok elszámolási rendjétől.

A Kereskedő felé havonta egyszer, leghamarabb a tárgyhónapot követő hónap 3. munkanapján, de maximum a tárgyhónapot (kiszámlázott hónapot) követő hónap 15. napjáig kerül kiállításra és elküldésre a számlázás céljából megadott e-mail címre.

Mindegyik típusú számla lehet e-számla vagy papír alapú számla, ezt a partner kérésére állítjuk be. Alapértelmezetten mindenkinek elektronikusan hitelesített e-számlát állítunk ki. Ha papír alapú számlát kér, azt be tudjuk állítani, de ekkor is elektronikus úton küldjük a számlákat, tehát nem postázzuk ki őket.

A számlákat és számlarészletezőket visszamenőleg bármeddig le tudja tölteni a kereskedői adminisztrációs felületről (https://admin.simplepay.hu/admin/) a Pénzügyek Számlák menüpont alatt.

A kiállított számla két típusú lehet a partner jutalékgyűjtésének függvényében.
Normál jutalékgyűjtés: pénzügyi teljesítést nem igénylő számla (hiszen a jutalékot a kereskedői kifizetések alkalmával levontuk).

Természetesen igen, minden esetben e-mailen kerül kiküldésre a riport céljából megadott e-mail címre.

A kereskedői riportokat visszamenőlegesen is bármeddig le tudja tölteni a kereskedői adminisztrációs felületről (https://admin.simplepay.hu/admin/) az “Utalások” – “Kimenő utalások” menüpont alatt.

Természetesen van lehetőség számlaszám módosításra, ami nem igényel szerződésmódosítást. Az új számlaszámhoz bankszámlaszerződést vagy bankszámlakivonatot szükséges küldeni, ami igazolja, hogy az adott számlaszám a leszerződött Partnerhez tartozik. A módosítás elvégzésével kapcsolatban mindenképp vegye fel a kapcsolatot az OTP Mobil Kft. munkatársaival.

A https://admin.simplepay.hu/admin/ weboldalon keresztül, a regisztrációkor megadott e-mail címmel.

A regisztrációkor megadott e-mail címre jelszóemlékeztetőt tud kérni. Amennyiben ezt követően is sikertelen, kollégáink tudnak segítséget nyújtani az ugyfelszolgalat@otpmobil.com e-mail címen.

A szerződéskötési folyamatot a simplepay.hu oldalán található „Csatlakozz Hozzánk!” gombra kattintva tudja elindítani.

Az online regisztrációhoz itt talál segédletet, amit érdemes átolvasni.

  • Eseti online bankkártyás fizetés: fizetés bankkártya adatok megadásával.
  • Egyedi digitális tárcás fizetés: GooglePay, ApplePay mentett kártyás fizetés.
  • Simple-fiókos fizetés: mentett kártyás fizetés webes bejelentkezéssel.
  • Simple gyorsfizetés alkalmazással: mentett kártyás fizetés, Simple applikáció használatával.
  • Linkes fizetés: eseti vagy rendszeres kifizetések kezelése linken keresztül (akár honlap nélkül, illesztés nélkül, Adminisztrációs felületünkről generálva).
  • Instant transzfer (azonnali átutalás): Netbanki vagy Mobilbanki applikáción keresztüli utalás.
  • Kétlépcsős fizetés*: foglalás és terhelés két lépésben.
  • Fizetési kérelem*: Mobilbanki és netbanki felületen történő jóváhagyással.
  • Bankkártyarögzítés*: a vásárlónak nem kell minden vásárlási folyamat végén megadnia bankkártya adatait (one-click). A vásárló felhatalmazza a kereskedőt fizetési folyamat indítására (recurring).
  • Egyedi linkes fizetés*: automatikus számlához generálható illesztett fizetési link (Aggregátor partner rendszerének használatával).
  • Call centeres fizetés*.

*nem képezik automatikusan a szolgáltatási csomag részét, az igénylés során kérjük jelezze, ha ezen funkciókat is szeretné igénybe venni.

A sikeres szerződéskötést követően Önökön múlik a szolgáltatás integrációja.
Amennyiben valamilyen bérelt webáruház rendszerben működik az oldaluk, akkor nem szükséges fejleszteni, tesztelni. A szerződés aláírását és a csatlakozási díj befizetését követően élesítjük a rendszert (1-5 munkanap).
Egyedi fejlesztésű webáruházak esetében SANDBOX rendszer hozzáférést kapnak, amely segítségükre lesz a fejlesztés során. Kérjük, hogy a technikai dokumentációt mindenképp olvassák át, megtalálható „Fejlesztőknek” aloldalán. A fejlesztést követően illetékes területünk elvégzi a tesztelést (1-3 munkanap), majd élesítik a rendszert (1-5 munkanap), feltéve, hogy a szerződés aláírása is megtörtént, illetve a csatlakozási díj is beérkezett.

A hetinél gyakoribb elszámolás egyedi elbírálás függvénye, amelyről kockázatkezelési osztályunk dönt. Lehetőség van T+3 munkanapos elszámolásra, ami annyit takar, hogy minden munkanapon van elszámolás, azonban 3 napos késéssel, feltéve, hogy a tárgynapon volt tranzakció.

American Express kártya elfogadását az SimplePay – Online fizetés termékünkön tudunk biztosítani.

Amennyiben American Express bankkártya elfogadást igényel a webshopjába, úgy a linken található szerződéscsomagot kitöltve, postai úton legyen kedves elküldeni az OTP Mobil irodájába (1138, Budapest Váci út 135-139, B.épület V.emelet).

A letölthető szerződéscsomagon felül legyen kedves az alábbi dokumentumait elküldeni a megadott címre:

  • A céget képviselő vezetők személyigazolványáról és a lakcímkártyájáról jól látható, olvasható másolatot kell készíteni, és csatolni kell a szerződéshez. A lakcímkártya, személyi számot tartalmazó oldalát nem szabad lemásolni.
  • A szerződést aláíró képviselők, aktuális adatokat tartalmazó aláírási címpéldánya, egy példányban.
  • A jóváírandó bankszámláról szóló bankszámlaszerződés, számlaszámot tartalmazó lapja. Egy lapon kell látnunk a jogi személy nevét és a számlaszámot. A számlaszerződést helyettesítheti egy bankszámlakivonat másolat, vagy egy banki igazolás, miszerint az adott cég náluk vezeti az XXXX számú bankszámlát.
  • Aktuális, 30 napnál nem régebbi cégkivonat.

Az árazásban két költségre lehet számítani, az egyik a csatlakozási díj, a másik a tranzakciós jutalék. SimplePay – Online fizetés szolgáltatás esetén havidíjat nem számítunk fel.

Ezek konkrét mértékét az online regisztrációkban megadott adatok alapján határozzuk meg és ajánlatot küldünk, mely tartalmazza a részleteket.

A csatlakozási díj fedezi a szerződéskötés kapcsán felmerülő költségeket. Azt a célt is szolgálja többek között, hogy ellenőrizhessük, hogy a szerződésben megadott számlaszám érvényes és a szerződő félhez tartozik, ezért a csatlakozási díjat arról a pénzforgalmi számláról kell elutalnia, amire a forgalom után járó kifizetéseket kéri.

A szerződéskötési folyamat része a csatlakozási díj megfizetése, amely a szerződés hatályba lépésének feltétele. A díjbekérőt a szerződéssel együtt küldjük kereskedőink részére. A SimplePay számláján jóváírásra került csatlakozási díj összegéről a SimplePay e-számlát állít ki.

A csatlakozási díj szerződésenként és szolgáltatásonként értendő. Egy Csatlakozási díj megfizetésével Kereskedőnkként legfeljebb 5 darab különböző domain név köthető be az Online fizetés Szolgáltatásba; ezen szám átlépése esetén a Kereskedő újabb Csatlakozási díjat köteles megfizetni az OTP Mobil Kft-nek.

A fizikai POS-terminál jutalékai általában alacsonyabbak, aminek több oka van. A virtuális POS-szolgáltatás kockázatosabb, tekintettel arra, hogy a kártyabirtokos nincs jelen; illetve az informatikai támogatás is költségesebb egy online terminál esetében. Mindezek miatt nem áll módunkban a fizikai POS-terminál kondícióival megegyező mértékű tranzakciós jutalékot biztosítani.

Az adott havi jutalék, az előző hónap forgalmától függ, így növekvő forgalom esetén alacsonyabb lesz a jutalék. A forgalmat az összes Online fizetés fiókra együttesen vizsgálja a rendszer.

Az adott havi jutalék, az előző hónap forgalmától függ, így növekvő forgalom esetén alacsonyabb lesz a jutalék. A forgalmat az összes Online fizetés fiókra együttesen vizsgálja a rendszer.

A tranzakciós jutalék egy 12 hónapos időszak alatt a forgalom növekedésével csökken.

Minden 12 hónapos időszakban a tranzakciós jutalék mértéke a legmagasabb összegről indul és a következő sávhatár elérésekor csökken a következő sáv szerinti jutalék mértékre, amely jutalék mérték a következő sáv eléréséig, vagy az adott 12 hónapos időszak végéig (amelyik hamarabb bekövetkezik) alkalmazandó.

A fejlesztést nem áll módunkban elvégezni, de biztosítunk technikai dokumentációt, tesztrendszer hozzáférést, mintakódot, ami nagyban megkönnyíti a fejlesztést. A fejlesztési dokumentációt a honlapunk „Fejlesztőknek” aloldalán találják magyar és angol nyelven, valamint a SANDBOX (tesztrendszer) „Fejlesztőknek” aloldalon található.

A honlapunk „Fejlesztőknek” aloldalán megtalálják azon együttműködő Technikai partnereink listáját, akiknél bár szükség van az egyedi integrációra és tesztelésre, az gördülékenyen meg tud történni, mivel általában egy előre elkészített modult kínálnak.

Az OTP Mobil Online fizetés-nek jelenleg saját megoldása nincs az említett opensource (wordpress woocommerce, opencart, prestashop) rendszerekhez. Választhatnak, hogy önállóan fejlesztik le a kapcsolódáshoz szükséges modult, vagy vásárolnak egyet független fejlesztőktől. Előbbi esetben a technikai megvalósításhoz a honlapunk „Fejlesztőknek” aloldalán található technikai dokumentációval tudunk hozzájárulni, a szerződéskötést követően pedig tesztrendszer hozzáférést is biztosítunk.

Azon technikai partnereink listáját, akiknél nincs szükség fejlesztése, és tesztelésre, mivel az Online fizetés integrációját elvégezték, a honlapunk „Fejlesztőknek” aloldalán találják.

Egyedi fejlesztésű webáruházak esetében SANDBOX rendszer hozzáférést kapnak, amely segítségükre lesz a fejlesztés során. A részletes technikai dokumentáció a Sandbox „Fejlesztőknek” aloldalon található. Kérjük, mindenképp olvassák át, mert abban fejtettük ki a tesztelés és élesítés feltételeit is. Kérjük, ellenőrizzék, hogy minden leírt feltételnek eleget tesz-e az integrációjuk (1.4 fejezet, „A fejlesztés időzítése”, illetve 9. „Tesztelés” fejezet).

Egyedi fejlesztésű webáruházak esetében SANDBOX rendszer hozzáférést kapnak, amely segítségükre lesz a fejlesztés során. A részletes technikai dokumentáció a Sandbox „Fejlesztőknek” aloldalon található. Kérjük, mindenképp olvassák át, mert abban fejtettük ki a tesztelés és élesítés feltételeit is. Kérjük, ellenőrizzék, hogy minden leírt feltételnek eleget tesz-e az integrációjuk (1.4 fejezet, „A fejlesztés időzítése”, illetve 9. „Tesztelés” fejezet).

Sikeres saját fejlesztői (kereskedői) tesztelés követően, a fiók aktiválása előtt minden esetben munkatársainknak is ellenőrizik a fizetési megoldást. Ennek megigénylését kérjük jelezze az itsupport@otpmobil.com email címen az alábbi adatok megadásával:

  • melyik szerződött domain névhez készült a tesztelhető fizetés
  • melyik fiókot használják (Kereskedői azonosító – MERCHANT)
  • hol érjük el a tesztelhető rendszert”

A fizetőfelületen, a kártyaszám űrlapmező elején látható bankkártya ikonra kattintva lehet választani a különféle fizetési eredményű (így a sikertelen fizetéshez kapcsolódó) teszt kártyák közül.

A sandbox környezetben nem történik tényleges terhelés, még abban az esetben sem, ha a vásárló valós bankkártya adatokat adott meg. Tényleges fizetés nem történik, nem kerül elszámolásra, így a vásárló fizetést nem teljesít.

A technikai dokumentációban olvashat erről részletesen, ami letölthető a honlapunk „Fejlesztőknek” aloldalán.

Részünkről az alábbi feltételeknek kell megfelelni:

  • A fizetési elfogadóhely állandóan látható részén (pl.: a láblécen), vagy a fizetés kiválasztásakor a tranzakciónál szükséges megjeleníteni a SimplePay logót.
  • A logó egyben link is kell legyen, ami a fizetési tájékoztatóra mutat.

Mivel a kereskedő harmadik félnek adja át a megrendelési/vásárlói adatokat, ezért a vásárlónak az adattovábbítási nyilatkozatot kifejezetten el kell fogadnia (nyilatkozat elhelyezése a weboldalon önmagában nem elégséges, ha azzal a vásárló nem találkozik és nem fogadta el.)

 

 

 

A fejlesztési dokumentáció „Kötelező teszt pontok bankkártyás fizetések esetére” pontja szerint ellenőrizzék a fizetési folyamat működését és a kötelező tájékoztatások, logók meglétét!

A részletes technikai dokumentáció a Sandbox „Fejlesztőknek” aloldalon található megtalálható. Kérjük, mindenképp olvassák át, mert abban fejtettük ki a tesztelés és élesítés feltételeit is. Kérjük, ellenőrizzék, hogy minden leírt feltételnek eleget tesz-e az integrációjuk (1.4 fejezet, „A fejlesztés időzítése”, illetve 9. „Tesztelés” fejezet).

A tesztek a fizetési tranzakcióval, SimplePay logók megjelenítésével, és a tájékoztatók elérhetőségével kapcsolatosak.

Kötelező tesztek minden fizetési módra:

  • Sikeres tranzakció
  • Sikertelen tranzakció
  • Megszakított tranzakció
  • Értesítő levelek kiküldése
  • Logók, linkek
  • Tájékoztató szövegek
  • IPN kezelés

A hatékony tesztelés érdekében szükséges, hogy a rendszer, amin a tesztelést végezzük, lehetőség szerint teljes mértékben egyezzen meg az éles rendszerrel.

Kizárólag abban az esetben van rá lehetőség, ha rendelkeznek a kártya-adatok kezelését lehetővé tévő legszigorúbb nemzetközi tanúsítvánnyal.

Nincs lehetőség a fizetőfelület arculatának módosítására.

Az OTP Mobil, SimplePay – Online fizetés egy jól ismert brand, vásárlók bizalmát élvezi, ezáltal jótékony konverziós hatású.

A SimplePay Magyarország piacvezető online fizetési szolgáltatója, mely innovatív szolgáltatásokkal, a legszigorúbb nemzetközi biztosági előírásoknak megfelelve kiemelkedő ügyfélélményt biztosít mind kereskedői, mind azok ügyfelei számára.

Egyedülállóvá tesz minket többek között a Simple fiókkal történő fizetés, illetve az erre épülő fizetési ökoszisztéma. Ez egy olyan kényelmi funkció, mellyel a vásárló a Simple fiókban regisztrált kártyájával egy kattintással tud fizetni, minden olyan webshopban, ahol a Simplepay a fizetési mód; ez pedig a kereskedőnek konverzió növekedést jelent.

Rendelkezünk átutalás-támogatással is, amely az azonnali átutalás bevezetése óta egy dinamikusan növekvő szolgáltatási elem, amely adott esetben kedvezményesebb fizetési megoldás tud lenni a klasszikus bankkártyás fizetésnél, mind vásárlói, mind kereskedői szempontból.

Kereskedőinknek biztosítunk egy adminisztrációs felületet, amelyen folyamatosan nyomon követhetik a tranzakcióikat, és ami nagyon fontos, hogy egy gombnyomással visszatérítést tudnak indítani (pl: vissza tudják utalni a vevőnek a pénzét, ha esetleg a vásárló eláll a vásárlástól, vagy ha elfogyott az adott termék), több más piaci szereplőnél ezt papírmunkával, hosszabb átfutási idővel tudják megoldani.

Mindezeken túl folyamatosan fejlesztjük a szolgáltatást, új funkciókat vezetünk be, amivel az a célunk, hogy a kereskedőink forgalma növekedjen, hiszen ez közös cél.

Szolgáltatásaink: simplepay.hu/online_fizetes

A fizetési felület többnyelvű, elérhető magyar, angol, német, olasz, horvát, cseh, lengyel, román, szlovák, spanyol nyelven. Ezt a fejlesztő is be tudja állítani, de alapvetően a böngésző nyelvén jelenik meg, tehát, ha a vásárló angol nyelvű böngészőben nyitja meg, a fizetőfelület automatikusan angol nyelvű lesz; e mellett a fizetőfelületen van további nyelvválasztó lehetőség is a vásárlók számára.

Az Online fizetés linkes fizetési megoldásunkat ajánljuk a figyelmébe, amellyel az általunk biztosított adminisztrációs felületen egyedi befizetési linkeket tud generálni a kereskedő. Ezt a linket a vásárlónak e-mailben ki lehet küldeni, aki a linkre kattintva meg tudja hívni a fizető oldalt és bankkártyával be tudja fizetni az egyedi összeget.

Ehhez nincs szükség weboldalra vagy fejlesztésre.

A vásárló adatai nincsenek előre kitöltve, mert egy linket egyszerre több vásárlónak is ki lehet küldeni.

A szerződés szerinti elszámolási gyakoriság lehet:

Havi elszámolás esetén: Egy elszámolási időszak a hónap első napjától az utolsóig tart, és a következő hónap 5. munkanapján utaljuk a tranzakciók jutalékkal csökkentett ellenértékét egyösszegben (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)

Heti elszámolás esetén: Egy elszámolási időszak hétfőtől vasárnapig tart, és a következő hét szerdán utaljuk a tranzakciók jutalékkal csökkentett ellenértékét (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)

Napi elszámolás esetén: Minden nap van elszámolás (feltéve, ha minden nap van tranzakció) a tranzakcióhoz képest 3 munkanappal később.

Igen, a SimplePay – Online fizetés szolgáltatásunk esetén a kereskedést Euro és US dollár pénznemben is biztosítjuk.

Lehetőséget biztosítunk forint elszámolásra abban az esetben is, ha euróban és/vagy dollárban történik a tranzakció.
EUR-HUF vagy USD-HUF elszámolási módozat esetén az utalás napján érvényes OTP Bank által közzétett napi deviza vételi árfolyamon váltjuk át a teljes utalandó összeget, és a HUF számlára már a HUF összeg érkezik.

Az elszámolást a külföldi bankszámlára is díjmentesen indítjuk, azonban van egy 300 EUR elszámolási minimum, ami annyit jelent, hogy ha az utalandó összeg nem éri el a 300 EUR-t, akkor az utalás átcsúszik a következő elszámolási napra (mindaddig, amíg nem éri el az említett összeget).
Ugyanez igaz az USD elszámolásra is.

Biztosítunk egy adminisztrációs felületet, amelyen egy gombnyomással visszatérítést tudnak indítani, ha esetleg lemondásra kerülne sor. Ugyanitt többek között nyomon követhetik a tranzakciókat, letölthetik a riportokat, analitikákat és számlákat is.

A csatlakozási díjat, kérjük, mindenképpen átutalással juttassa el hozzánk, arról a bankszámláról, melyet az elszámoláshoz megadott.

A kereskedőnek 21 napja van beterhelni a teljes vagy részösszeget, mert 21 nap után automatikusan feloldásra kerül a teljes összeg, ami azt jelenti, hogy 21 nap után a tranzakció teljes összege feloldásra kerül a vásárló bankszámláján és a tranzakció „Visszafordított” státuszba kerül, így nem kerül elszámolásra a kereskedő felé.

Amennyiben a befizetés összege, illetve az ellenoldali számla tulajdonosa alapján beazonosítható, a tranzakció 2 munkanapon belül manuálisan megerősítésre kerül, ellenkező esetben a befizetett összeget visszautaljuk a befizető félnek.

Amennyiben az átutalt összeg meghaladja a hivatkozott tranzakció összegét, a tranzakció 2 munkanapon belül manuálisan megerősítésre kerül, a 200 Ft fölötti különbözet pedig visszatérítésre kerül. Amennyiben az átutalt összeg nem éri el a hivatkozott tranzakció összegét, akkor a teljes befizetett összeget visszautaljuk a befizető félnek.

Amennyiben az összeg nem került automatikusan egyeztetésre a hivatkozott tranzakcióval, az utalás során valamely adat hibásan került megadásra. A sikeres beazonosítást követően a tranzakció 2 munkanapon belül manuálisan megerősítésre kerül, amennyiben pedig a beazonosítás sikertelen az összeget visszautaljuk a befizető félnek 2 munkanapon belül.

Devizabefolyás esetén az automatikus visszatérítéshez szükséges adatok nem állnak rendelkezésre, ezért minden esetben felvesszük a vásárlóval a kapcsolatot, az összeg visszatérítését pedig az adatok beérkezését követően indítjuk el.

A SimplePay-en keresztül mind az átutalás, mind a bankkártyás fizetés elérhető ügyfeleink számára. Az átutalás-támogatás (Instant Transfer funkció) kizárólag a forintban indított, forint alapú számlára fogadott tranzakcióknál értelmezhető, devizák esetében a SimplePayen keresztül csak a bankkártyás fizetés érhető el.

A szerződéskötési folyamatot a simplepay.hu oldalán található „Csatlakozz Hozzánk!” gombra kattintva tudja elindítani.

Az online regisztrációhoz itt talál segédletet, amit érdemes átolvasni.

A szerződéskötés átfutása több tényezőtől függ. Amennyiben minden adatot hiánytalanul kitöltenek, nincs szükség további egyeztetésekre és hiánypótlásra, néhány napon belül megtörténhet a szerződéskötés.

A sikeres szerződéskötést követően a terminál élesítés napokon belül megtörténik. Így az applikációk letöltésével és regisztrációval elérhetővé válik a fizetési szolgáltatás.

A SimplePay – Telefonos POS díjazásáról a felek közötti egyedi szerződés rendelkezik. További információkat az alábbi linkre kattintva találsz. Amennyiben még nem vagy a partnerünk, a csatlakozáshoz kattints ide. A folyamat során kiküldött ajánlatban adunk tájékoztatást a felmerülő díjakról.

1.link/simplepay.hu/telefonos_pos aloldalra

2.link/https://simplepay.my.salesforce-sites.com/register?aggr=SimpleBusiness

A szolgáltatás a kártyaelfogadás és az azonnali fizetési rendszer (átutalás) előnyeit ötvözi egy applikáción belül, így segítve az olyan kereskedők és egyéb szolgáltatók munkáját, akik tevékenységük során szeretnék biztosítani az elektronikus fizetési lehetőséget. Letöltése ingyenes, és szinte minden okostelefonra telepíthető. Az alkalmazás használatával gördülékenyen megoldható az elektronikus fizetés biztosítása.

Az SimplePay – Telefonos POS öt fizetési megoldást nyújt egyetlen alkalmazásban. Az érintéses kártyás fizetés (SoftPOS) mellett a kifizetéseket QR-kód generálásával, vagy egy fizetési link továbbításával is kezdeményezheted az alkalmazás segítségével. Így online kártyás és azonnali utalás alapú fizetést is elfogadhat. Az érintéses fizetés kizárólag Android környezetben érhető el (Android 11.0 és újabb), IOS készülékek esetében nem biztosított az érintéses fizetés kezelése.

Az érintéses fizetési funkció egyelőre nem támogatott az alábbi eszközökön: Xiaomi Redmi 8-9-10, Samsung X Cover Pro, Samsung S10

iOS környezetben nem elérhető.

Minden kereskedőnek és szolgáltatónak, aki POS-terminál telepítése nélkül szeretne elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani vásárlói részére.

A SimplePay – Telefonos POS a Google Play-ben és az AppStore-ban is megtalálható, tehát valamennyi olyan Android és iPhone telefonra telepíthető, amelyen az alkalmazás által támogatott verziószámú operációs rendszer fut (Android: 11.0, iOS: 13.0).

Az érintéses (SoftPOS) fizetéshez ezenfelül a OTP Mobil SoftPOS alkalmazás telepítése is szükséges, azonban ez az applikáció kizárólag Android környezetben érhető el (Android 11.0 és újabb), IOS készülékek esetében nem biztosított az érintéses fizetés kezelése.

A tranzakciók kezelésére a SimplePay Telefonos POS alkalmazásban kerül sor, így a telepítéseket követően minden funkció egy applikációból érhető el.

Az applikációt Android vagy iOS operációs rendszert futtató készülékekre tudod letölteni a Google Play-ből és az AppStore-ból. A mindennapi használathoz az okostelefon mellett az alábbiakra lesz szükséged:

  • SimplePay – Telefonos POS szerződéses viszony (amennyiben még nem vagy partnerünk, a csatlakozáshoz kattints ide)
  • SimplePay – Telefonos POS kereskedői fiókregisztráció az alkalmazásban
  • aktív internetkapcsolat
  • NFC engedélyezése (Android készüléken, érintéses fizetés esetén)

Link/ https://simplepay.my.salesforce-sites.com/register?aggr=SimpleBusiness

Ha már szerződött partner vagy, a regisztrációra két módon kerülhet sor az applikáció letöltését követően: QR-kód beolvasásával vagy az adatok (Titkosító kulcs, Kereskedői azonosító vagy más néven Merchant ID, Kereskedői e-mail cím) manuális rögzítésével.

További információkat a SimplePay – Telefonos POS kézikönyv vonatkozó részében találsz.

Mobilinternet vagy Wi-Fi, esetleg más eszközön keresztül megosztott internetkapcsolat segítségével használhatod az alkalmazást. Csak élő internetkapcsolattal vehető igénybe a SimplePay – Telefonos POS szolgáltatásai, azonban fontos tudnod, hogy ez nem jár jelentős adatforgalommal számodra.

A vásárlók bármely bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, illetve Visa kártyával kiegyenlíthetik a vásárlás ellenértékét.

  • Érintéses fizetés (SoftPOS)
  • QR-kódos fizetés bankkártyával
  • QR-kódos fizetés utalással
  • Linkes fizetés bankkártyával
  • Linkes fizetés utalással

Az összeg megadása után a zöld funkciógombra kattintva elindul a tranzakció feldolgozása. A vásárló a bankkártyája vagy okoseszköze érintésével hagyhatja jóvá a tranzakciót.
Az alkalmazás a PIN kód kezelését is biztosítja, így a 15 000 Ft feletti összegek is gördülékenyen kiegyenlíthetőek az érintéses fizetési opcióval.

Az összeg megadása után a tranzakció indítása gombra kattintva megjelenik a képernyőn egy QR-kód, ami a vásárló a Simple alkalmazásában olvashat és hagyhat jóvá.

Az összeg megadása után a tranzakció indítása gombra kattintva létrejön a fizetési link, amit a mobilon elérhető alkalmazások (e-mail, Facebook, Instagram, Skype stb.) segítségével küldhetsz ki a vásárlóidnak. A vásárló a linkre kattintva a SimplePay – Online fizetés oldalra kerül, ahol az elérhető módokon fizethet.

Sikeres linkes tranzakciókról push értesítést is küldünk a kifizetéssel egy időben a kereskedőnek.

Az összeg megadása után a tranzakció indítása gombra kattintva megjelenik a képernyőn egy QR-kód, ami a vásárló a mobilbanki alkalmazásában (jelenleg csak OTP és Raiffeisen ügyfelek mobilbanki alkalmazással érhető el ez a funkció) olvashat be és hagyhat jóvá.

Az összeg megadása után a tranzakció indítása gombra kattintva létrejön a fizetési link, amit a mobilon elérhető alkalmazások (e-mail, Facebook, Instagram, Skype stb.) segítségével küldhetsz ki a vásárlóidnak. A vásárló a linkre kattintva a SimplePay – Online fizetés oldalra kerül, ahol utalással, amit csak mobilbanki alkalmazásában jóvá kell hagynia.

Sikeres linkes tranzakciókról push értesítést is küldünk a kifizetéssel egy időben a kereskedőnek.

A tranzakciók nyomom követésére az applikáción belül a Tranzakció-történet menüpontban, illetve a SimplePay admin felületén nyílik lehetőség. További információkat a  SimplePay Telefonos POS kézikönyv vonatkozó részében találsz a tranzakciók kezeléséről.

Érintéses (SoftPOS) tranzakciók esetében: A tranzakció összegének visszatérítésére a Tranzakció-történet menüponton belül van lehetőség, ehhez meg kell keresni a visszatérítendő tranzakciót, majd rákattintani a választott vásárlásra, és a felugró ablakon a „Visszatérítés” gombra kell kattintani. Érintéses fizetés esetén kizárólag teljes összegű visszatérítés lehetséges a bankkártya fizikai érintésével.

Online (QR-kódos és linkes) tranzakciók esetében: Az alkalmazáson belül, a Tranzakció-történet menüpontban, az adott tranzakciót kiválasztva indítható a tranzakció összegének visszatérítése a vásárló felé. Ezenfelül a SimplePay admin felületén keresztül szintén biztosított a visszatérítés funkció kezelése. A visszatérített tranzakciók szürke ikonnal kerülnek megjelenítésre az alkalmazásban.

A tranzakciók eredményéről azonnali visszajelzést biztosítunk e-mailben.

A tranzakciók nyomon követésére az applikáción belül a Tranzakció-történet menüpontban, illetve a SimplePay Admin felületén lehetőség nyílik. További információkat a SimplePay – Telefonos POS  kézikönyv vonatkozó részében találsz a tranzakciók kezeléséről.

(Sikeres linkes tranzakciókról push értesítést is küldünk a kifizetéssel egy időben.)

A tranzakciót követően lehetőség van e-mailes bizonylat kiküldésére is a vásárlónak. Ezenfelül a számlavezető bankjuk által küldött értesítésben, számlakivonaton, illetve a mobilbanki alkalmazásukban is ellenőrizhetik a tranzakciót.

A szerződéskötési folyamatot a simplepay.hu oldalán található „Csatlakozz Hozzánk!” gombra kattintva tudja elindítani.

A bankkártya elfogadása során költségalapú árazás esetén tranzakciónkként bankközi jutalék, rendszerdíj és kereskedői díj kerül felszámításra. Ezek konkrét mértékét az online regisztrációkban megadott adatok alapján kerül meghatározásra és az ajánlat tartalmazza a részleteket.

A terminál üzemeltetéséhez szükséges fogyóeszközök (pl. nyomtatószalag) költsége, a terminálok telepítéséhez telekommunikációs vonal kiépítésének költsége (asztali terminál esetén), illetve a telepítéshez esetlegesen szükséges egyéb telekommunikációs eszközök (ISDN modem, router) költségei.

Az OTP Mobil Kft. POS-termináljait nem lehet megvásárolni, azokat csak bérelni lehet.

Kínálatunkban biztosan megtalálja az Önnek legmegfelelőbb típust:

  • Fixen telepített asztali terminál– igény esetén PIN PAD-et is biztosítunk.
  • Hordozható terminál

Igen, az online regisztráció során van lehetőség megadni a kasszaintegrációra vonatkozó igényt, mely esetén annak részeleteivel kapcsolatba fognak lépni Önnel.

A szerződés aláírását (a készletektől függően) 8-10 munkanapon belül futárral kiszállíttatjuk vagy telepítjük a POS-terminált. A kiszállítás várható időpontjáról értesítést küldünk Önnek a szerződéskötés során megadott kapcsolattartói e-mail címre.

Az OTP Mobil Kft. a magyar piacon az egyik legszélesebb körben biztosítja a kártyaelfogadást Önnek. Az alábbi bankkártyák elektronikus elfogadását tesszük lehetővé SimplePay – POS terminál szolgáltatásunk igénybevételével az üzlete számára:

  • Mastercard, Maestro,
  • VISA, Vpay,
  • UnionPay
  • JCB
  • OTP SZÉP kártya
  • OTP Egészségpénztár kártya

Ha Ön az OTP Mobil Kft-vel szerződést köt kártyaelfogadási szolgáltatásra, akkor az alábbi tranzakciótípusokat tudja igénybe venni.

Alapértelmezetten elérhető szolgáltatások:

Eladás, azaz vásárlás

A vásárlás vagy szolgáltatás ellenértékének azonnali zárolása a bankkártyához tartozó számlán.

Sztornó, azaz utolsó tranzakció törlése

Az utolsó vásárlási tranzakció törlése, amely mindig a teljes összegére vonatkozik, részösszeg törlése nem lehetséges.

Áruvisszavét, visszáru

Az áru vagy áruk egy részének későbbi időpontban történő visszavétele vagy a szolgáltatástól történő elállás, és ehhez kapcsolódóan a vásárolt áru vagy szolgáltatás árának visszatérítése az eredeti bankkártyára történő visszautalással. Készpénzben tilos visszaadni a tranzakció értékét!

Részletfizetés

A kibocsátó bank által a POS-terminálon felajánlott részletekben való fizetés lehetősége, amely azonban kizárólag 20 000 Ft-ot meghaladó, bármely bank által kibocsátott Mastercard vagy OTP Visa kártyával kezdeményezett vásárlás esetén érhető el.

Nem alapértelmezett, külön igényelhető szolgáltatások:

Vásárlás postai/telefonos/PC megrendeléssel (MO/TO)

A MO/TO tranzakciónál egy áru vagy szolgáltatás kifizetése a kártyabirtokos írásos vagy telefonos megrendelése alapján történik bankkártyával, tehát a vásárló nincs jelen a tranzakciónál. A valós idejű tranzakciót a kezelő rögzíti a POS-terminálon, az összeg azonnal zárolásra kerül a bankkártyához tartozó számlán.

Előengedélyezés

Elsősorban a turizmusban (pl. szobafoglalás) vagy egyéb szolgáltatásban (pl. autókölcsönzés) használatos, ahol a pontos végösszeg a tranzakció indításakor még nem ismert.

Az előengedélyezés mindig párban áll a lezárással, ahol az előengedélyezett összeg a tranzakció tényleges összegének fedezetét biztosítja, ahol az összeg annak lezárásáig a bankkártyán foglalásban/zárolás alatt marad. Az összeget a vásárló számláján csak a végszámla kifizetésekor oldják fel.

A szerződés szerinti elszámolási gyakoriság lehet:

Havi elszámolás esetén: Egy elszámolási időszak a hónap első napjától az utolsóig tart, és a következő hónap 5. munkanapján utaljuk a tranzakciók jutalékkal csökkentett ellenértékét egyösszegben (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)

Heti elszámolás esetén: Egy elszámolási időszak hétfőtől vasárnapig tart, és a következő hét szerdán utaljuk a tranzakciók jutalékkal csökkentett ellenértékét (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)

Napi elszámolás esetén: Minden nap van elszámolás (feltéve, ha minden nap van tranzakció) a tranzakcióhoz képest 2 vagy 3 munkanappal később.

Igen, a SimplePay – POS terminál szolgáltatásunk esetén a kereskedést Euro és US dollár pénznemben is biztosítjuk.

Lehetőséget biztosítunk forint elszámolásra abban az esetben is, ha euróban és/vagy dollárban történik a tranzakció.
EUR-HUF vagy USD-HUF elszámolási módozat esetén az utalás napján érvényes OTP Bank által közzétett napi deviza vételi árfolyamon váltjuk át a teljes utalandó összeget, és a HUF számlára már a HUF összeg érkezik.

Az elszámolást a külföldi bankszámlára is díjmentesen indítjuk, azonban van egy 300 EUR elszámolási minimum, ami annyit jelent, hogy ha az utalandó összeg nem éri el a 300 EUR-t, akkor az utalás átcsúszik a következő elszámolási napra (mindaddig, amíg nem éri el az említett összeget).
Ugyanez igaz az USD elszámolásra is.